met jullie input komt deze die ik heb gevonden volgens mij het dichtst bij:
Als mijn Duits me niet in de steek laat: op deze veiling verkocht voor de startprijs van €1020 en heeft ooit nieuw €2000 gekost. Dan is € 3250 zonder originele band wel gewoon diefstal haha
Ik kwam onderstaande tegen op een Aziatische website. Verguld, cal 976.001 quartz uurwerk. Deze Tissot zou het typenummer T73.3.117.21 hebben. De band van deze vind ik veel beter bij het horloge passen, dan die van het exemplaar in Dordrecht.
Ik weet niet of er ook 18kr exemplaren van zijn, maar anders is de prijs die de juwelier er voor vraagt toch ietwat overdreven.
Dat lijkt het correcte model te zijn! maar eveneens zonder de “Shasta” tekst. nu ik de (waarschijnlijk) originele band zo zie, lijkt de band van dat model in Dordrecht ook een beetje suf bij deze klok haha
Ben volgens mij nog nooit in Dordrecht geweest, laat staan bij betreffende juwelier.
Maar ik zou me toch niet weg laten jagen door een opmerking van “waarschijnlijk” een personeelslid.
Dit los van de hele discussie over het horloge.
Ik kom het model tegen in de catalogi van 1997 en 2001, ook met precies die wijzerplaat. Is geleverd in 14k en 18k, en op zowel leer als op een gouden band. De band die er nu op zit is in elk geval niet origineel bij dit horloge.
mijn interesse in het horloge, in ieder geval om het daar te kopen was op dat moment wel al verdwenen. En omdat ze er zelf geen informatie over kon verschaffen ben ik toen wel meteen maar weer weggegaan hoor. niet op een vervelende manier, maar wel dat mijn vriendin buiten aangaf dat ze een rare houding aannam naar ons.
Ik zou daar dan juist zeker niets kopen. In mijn beleving is het niet “weg laten jagen” maar meer niet geïnteresseerd zijn in een aankoop als je zo geschoffeerd wordt.
Wauw, tof dat je hem in deze catalogi hebt gevonden! zit er 4550 DM verschil tussen de gouden band en de leren band alleen? of is de gouden band een 18K model?
Dat verklaart veel! dan zal de klok van het model in Dordrecht oorspronkelijk 1350 DM gekost hebben. Omgerekend nog geen €700 als ik me niet vergis. Nu aangeboden voor €3250 met een andere band dan.