Graag tips over Field watches

Vond dat juist een voordeel! Ff snel op tijd zetten en opwinden en hij gaat haha.

1 like

Snap het op basis van de foto maar vind hem juist in de praktijk een van de beter af te lezen horloges die ik heb :sweat_smile:

1 like

Yes sir, ik heb er nog een aantal in de lade

1 like

Hier word ik dus blij van, ik ga lekker zoeken.
Mooie opties worden er gegeven en ik denk dat ik mijn budget iets moet ophogen.

2 likes

Er is ook nog een precista prs-18q. Hier staat er eentje in het blauw, loopt ook nog een cosc en is goed waterdicht!

Dat was de mijne, maar is intussen verkocht.
Ik heb ook de Khaki Mechanical gehad, en heb op dit moment zo’n Ray Mears in bezit.
Het meest ‘Fieldy’ is toch echt de Khaki Mechanical hoor.
Dat opwinden heeft gewoon wat, laten we eerlijk zijn.
En met dat niet-ontspiegelde glaasje kun je op een zonnige dag morse berichten sturen naar je vrienden die in een ander veld liggen… :blush:

Als ik het me goed herinner kocht en verkocht ik ‘m voor rond de 275…

2 likes

Oh die is wel gaaf, helemaal voor dat geld

1 like

Ach, valt wel mee. Heb ik met mijn Jazzmaster toch weinig last van moet ik zeggen en die heeft zelf een lichte bolling in het saffier. Dan is de Visodate erger, maar die vind ik weer zo mooi dat het mij minder uitmaakt. TS moet gewoon lekker passen en kijken.

1 like

Past precies qua budget.
Bulova A11 Hack.

5 likes

Budget ophogen en gaan voor de Hamilton Khaki Field in brons…!!

5 likes

Dit dus :ok_hand: een mooie 2e hands.

Je hebt gelijk, je ziet duidelijk dat het op de foto 3 uur is. I rest my case :wink:

4 likes

Ik heb ze ook beide gehad.

Vond de field lekker dun, maar dat handmatig opwinden vond ik niks.

De king is de beste naar mijn mening

Ook beide verkocht voor 265 tot 275 euro.

1 like

Het Chinese Seizenn/Merkur heeft ook mooie exemplaren voor rond de 150 euro, allen handwinders met een eigen uurwerk. Wmb de betere Chinezen.

6 likes

Niet te doen inderdaad…

1 like

Net iets boven budget, maar € 349 is niet verkeerd, toch?

1 like

Hoe moeilijker je horloge af te kijken is, hoe langer je naar je horloge kunt kijken, ik zie alleen voordelen.

6 likes

The field watch that rules 'm all… Het luxe broertje van de CWC G10, de Precista PRS-10S. Re-issue met officieel NSN-nummer.

Deze is wel 100m WR, schroefkroon, 10 jaar lithium batterij met EOL-indicatie, drilled lugs zodat het een banden-engel is, werkelijk alles staat en zit goed, ongeacht polsmaat. Saffier dome glaasje. Prima lume en godzijdank een datumfunctie.
Als je deze om hebt kan je dag niet meer stuk. Een van mijn meest gedragen horloges!

CWC heeft er ook een met saffier en 200m WR maar die is niet zo veelzijdig met fixed bars, bovendien duurder meen ik.

NB. Als ik het perfecte horloge voor mijzelf zou ontwerpen is het deze maar dan ook nog Solar, dagfunctie erbij en perpetual kalender. Maar dan zit ik in de categorie GS of Citizen chronomaster te roeren.

3 likes

Dit is natuurlijk fantastisch :heart_eyes:

Als je deze kan krijgen voor onder 300 meteen doen

1 like