Prachtklok.(tu) Geniet er van.
prachtig !!!
+1 :}
dreski Schreef:
Wow die gouden accenten geven hem een echte
vintage uitstraling. Echt een superklok. Ik zit
nog steeds met smart te wachten tot de reissue van
de 6105 komt.
+500
Schitterend stukje exclusiviteit, gefeliciteerd.:}
Over onderhoud: Ik denk dat het een kwestie van tijd is, voordat ondernemende en technisch vaardige horlogemakers het zelf gaan doen. De uitleg bestaat al online:
http://www.network54.com/Forum/621198/thread/1251657857/Inside+Seiko Met dit bij de hand, kan iedere goede horlogemaker (en ik ken er wel een paar die het zouden kunnen!) het horloge servicen.
Menno
mooi die mm !
Heel gaaf, het horloge en het verhaal erachter.
Is wel een hele investering maar aan de ene kant: mocht hij ooit eens in de verkoop gaan zou er wellicht in een regel staan; " inruil Rolex sub mogelijk"
Zijn niet veel Seikoâs(behalve dan de duurdere SpringDriveâs) die dat waarmaken.
Dit kan wel eens de meest gewilde Seiko kunnen worden.
Nogmaals proficiat(tu)
gr Ron
Ah, daar is die dan! Hij is echt super, Patrick.
Ben blij dat jij er zo blij mee bent (tu) Geniet er onwijs van, het is je gegund!
Sukses met deze super klok,een absolute topper.
Wat een prachtige klok, echt een topstuk met die gouden accenten (waar ik normaliter niet van houd) gefeliciteerd en geniet ervan.
De restwaarde (tu)
gefeliciteerd met je grail. Ik snap dat je hier blij (van) mee bent (geworden).
veel draagplezier.
Een schitterende Seiko. De leek ziet het er misschien niet aan af, maar de kenner weet waar het hier om gaat en dat is wel zo leuk.
Heel veel draag plezier gewenst!
Haha Bedankt voor alle reacties
Daar word ik nou blij van
Ik was al dagen aan het brainstormen wat voor verhaal ik zou schrijven en ik ben gewoon nog zeker twee dingen vergeten te vertellen. Ik kijk sinds 1999 naar de formule 1 (laatste tijd wat minder, maar goed) en dan is het onvermijdelijk om terug te kijken naar de autoâs van weleer. Jarenlang heeft er een wagen van Lotus rondgereden met de John Player Special sponsoring, die, je raadt het al, zwart met gouden accenten had Daar doet dit horloge mij dus ook aan denken
En dat andere:
Als ik op internet lees over de lume van de Marinemaster wordt over het algemeen gezegd dat deze in lichte omstandigheden erg wit van kleur isâŚMaar de re-issue niet Deze heeft een meer crème-witte kleur wat echt prachtig is
Doordat de lume in daglicht (of in kunstlicht) gelig is, past dit veel beter bij de rest van de dial dan wanneer er voor een spierwitte variant zou zijn gekozen. De lume in het donker is overigens wel âgewoonâ groen, dus dat is niet anders dan normaal. Op de foto hieronder is dat misschien wat beter te zien dan op de foto in de beginpost:
Maar pfoeh, hij was al mooi toen ik het horloge voor het eerst vast hield (het immers toch redelijk op de gok gekocht, hoe vaak kom je deze namelijk tegen ;)), maar elke dag ga ik em leuker en leuker vinden
Proficiat!
Hmm er is wel een beetje klad in het voor de rest mooie beeld gekomen:
De doos die er bij zat is niet 100% origineel. De doos die er bij hoort is langer en platter en heeft ook de naam van de gelimiteerde reeks er op staan. Daarbij zijn ook alle boekjes die er bij horen voorzien van deze tekst. Vermoedelijk is deze bij de service bij Seiko vervangen door de doos die normaal gesproken bij de Tuna zit en de omdoos voorzien van de barcode met SBDX003 er op.
Wie weet betekent dit dat mijn jacht op een echt complete set nog wel door gaat, want daar ben ik wel gevoelig voor Dat betekent niet dat ik deze ga verkopen overigens, want zoân goedbewaard en recent geserviced exemplaar kom je nergens tegen
De mooiste Seiko (tu)
Veel plezier er mee!