Grand Seiko detailfoto's

Volgens de meneer van de Seiko Boutique mag dit naar het land der fabelen worden verwezen. Dit heeft hij weer vernomen van de ‘master’ die oa GS reparaties doet in Nederland. :thinking:

1 like

Wow prachtig

1 like

Hmm…ik zou het nu wel eens willen weten…

1 like

Tsja… Ik ben het niet eens met de heer van de Seiko Boutique… Op het GS event vertelde de Japanse Europese baas wat anders.

2 likes

Haha, goed bezig wij, David. :smile:

2 likes

Ik heb net weer even ruzie gemaakt in het Rolex Only topic door te zeggen dat het daar alleen maar over het pyramidespel gaat. Dan is het zo fijn om hier weer terug te zijn waar het gaat over of de onderkant van de wijzers wel of niet gepolijst is!

5 likes

Don’t shoot the messanger…:grimacing: Ik wil het ook graag geloven. Dit is toch wel een nader onderzoek waard!

1 like

Nou ik ben er helemaal niet zo happy mee…nu wil ik weer een Grand Seiko…:neutral_face:

4 likes

Oh…Daffie. Notoire twijfelkont, wat moeten we ook met je aan? :joy:

3 likes

permanent verbannen van HF…

:+1:

3 likes

Wie sloopt er ff wat wijzers van zijn GS :grinning:

Neeneenee, zeker niet. GS is volgens mij zelfs voor Seiko Nederland lastige materie.

Maar bij mijn weten zijn de wijzers ook aan de onderkant zaratsu gepolijst.

Gezien de demo van (de-) montage van een Springdrive uurwerk die we 7 december kregen én het feit dat bij mijn ex-SBGW253 de wijzers vervangen moesten worden heb ik de vraag aan de hoge heer gesteld en het antwoord is wel in lijn met wat @daffie ook liet zien. Ja dus, de wijzers zijn rondom zaratsu gepolijst.

2 likes

:crazy_face::sneezing_face:

Eerst emotie…

Een hele tijd niks en dan

:joy:

1 like

Hopeloos geval…

:roll_eyes:

Chapeau, echt vakwerk :ok_hand:

1 like

Welaan, ik heb contact gehad met Seiko Nederland. Dit was hun antwoord: “Omdat wij niet weten of hier een richtlijn voor is vanuit Seiko Japan, hebben wij een aantal Grand Seiko wijzers in onze voorraad bekeken en deze zijn allemaal niet hooggepolijst aan de onderkant.”

Dus ja…wellicht dat iemand dit proefondervindelijk kan beamen?

2 likes

Ah…kijk aan. Hmm…misschien is het nog model afhankelijk…

2 likes

Ik ga eens kijken of ik een Japanse bron kan aanboren.

2 likes

@koetsjh en @daffie gaan net zo lang door totdat ze tenminste één GS hebben gevonden waar het wel zo is! :slight_smile:

3 likes

Ik ben benieuwd. Het zou mooi zijn als het wél zo zou zijn. Ik hoop niet dat ik hiermee mythes heb verstoord of dromen in duigen heb doen laten vallen…:wink:

1 like