Grand Seiko Only X

Mooi voornemen! :grinning:

Paars tinten en sunbursts… nee, dat werkt niet in mijn boekje. Maar goed te horen dat je er veel plezier van hebt :wink:

Ik had een kras had gemaakt op mijn SBGW252 die niet op de verkoopfoto’s stond. En die ontdekte ik pas bij een finale controle voor verzending. Dat leverde bij iedereen teleurstelling op. Zolang ik niet weet wat ik met de SBGA105 ga doen, draag ik hem niet meer. Ik heb hem op chrono te koop staan, maar ben daar de duurste omdat hij op de rehaut na in bijna perfecte staat verkeert. Die gaat dus niemand kopen. Maar misschien houd ik hem uiteindelijk ook wel, want ik vind hem nog steeds prachtig. Dus zolang ik dat niet duidelijk heb, houd ik hem maar in de doos.

It is what it is. Ik zou hem gewoon kunnen gaan dragen, je ziet er niks aan, ik heb het ook jaren niet geweten. Maar achteraf zie ik het ook al op de verkoopfoto’s van degene van wie ik hem in 2000 via Chrono gekocht heb. Omdat ik besloten heb er zo mee om te gaan is de onrust ook minder.

Ik heb meer onrust over de aanschaf van een Seiko duiker, daar kom ik maar niet uit.

1 like

Werkelijk perfect. Tenzij je een stalen band zoekt. Ik heb 'm verkocht omdat

en ik heb dan een blauwe Tudor Pelagos FXD MN gekocht. Heel blij met het blauw, maar de SJE was echt een prachtstuk.

9 likes

Die is zo ongelooflijk tof! Ik ben benieuwd naar meer foto’s tzt!

1 like

Ik ga een uitgebreid N.A topic maken! :smile:

3 likes

Ik kan de SJE serie marinemaster aanbevelen. Die had ik in de verkoop staan omdat ik nog maar weinig duikers draag, maar de horloges an sich zijn fantastisch. Ik heb de mijne op leer en wil hem eigenlijk ook niet kwijt, dus die keutel trek ik in.

1 like

Er staat een zwarte in het blauw en eentje met een lichte wijzerplaat van @Fate_Amenable_To_Change meen ik. Of hebben die andere wijzerplaten met een ribbel? Maar ik heb wat moeite met waar het geld in is gaan zitten bij dit type. Hij is vast heel mooi, maar 2000+ euro en ‘slechts’ een 6R uurwerk. Wat je ook hebt in eentje van 500-1000 euro. Terwijl ze meen ik van -10 tot +25 gespecced zijn. Dus hoe goed loopt hij? En kan ik daar mee omgaan voor dat geld? Terwijl ik spring drive gewend ben. Kan ik dan niet beter een goedkopere kopen, of een Grand Seiko quartz duiker. Maar eigenlijk wil ik titanium, en dan zit je aan de SBGA031/231/463, en die heb ik al eens gehad en verkocht.

Dus lastig.

1 like

6L uurwerk. Totaal andere klasse. 6L en 8L zijn heel erg geen 6R.

2 likes

SBGR071:

26 likes

Er komt vast ooit wel eens een 40mm titanium GS quartz of spring drive duikhorloge. En dan moet je gewoon direct toehappen. Als je droom diver nog niet bestaat, bestaat het niet. Alles wat je dan probeert zal toch maar eindigen in het blauwe deel :blush:

1 like

Nog even staal tot de pols wordt afgekneld vandaag :sunny:

25 likes

De oplossing is dan om 'm wat losser te dragen. Ik heb alle vier m’n Grand Seiko bracelets op standje tweedehands autohandelaar staan, en dat gaat helemaal prima bij elk weer.

Even een vuige crosspost voor die foto’s. De witbalans van de camera heeft erg veel moeite met de Shunbun. Soms flets roze, soms meer roze, in dit licht zelfs wat lila tonen, en heel vaak ook gewoon zilver achtig.

44 likes

16 likes

Ja helaas zijn de schakels van deze band vrij lang. Standje tweedehands autohandelaar is dan wel een passende term :joy:.
Maar kan een poging wagen !

P.s. prachtige dial textuur en dito kleur zeg. AI is er niks bij

21 likes

Klopt, hier alleen de GS wat losser de rest van het jaar. Warmer weer perfect.

1 like

Vandaag weer om de pols geslingerd:

38 likes

Man man, wat krankzinnig mooi is deze!! De wijzerplaat, maar ook het totaal! :star_struck:

1 like

Zei er iemand witte birches niet uit te kunnen staan? :grimacing:

37 likes

Heel mooi op een strap met die 22mm bandbreedte :ok_hand: