Grand Seiko Only X

Mooi foto :ok_hand:

2 likes

Wauw!

1 like

Dank je wel!

1 like

Gaaf. Erg mooi en nogmaals gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Het beeld van de afgelopen drie dagen. Kon er ff geen genoeg van krijgen…

31 likes

Hartelijk dank :grin:

1 like

GS Skyflake (niet op tijd gezet voor de foto vandaag :hugs:)

Klik en zoom voor detail :smiling_face_with_three_hearts:

38 likes

25 likes

48 likes

Heeft iemand wel eens een batterijtje laten vervangen waarbij de batterij binnen z’n 18 maanden alweer aan vervanging toe is?

Is dat een kwestie van een minder goed batterijtje wat erin is gezet? Of kan er nog een andere reden voor zijn?

1 like

Gefeliciteerd, prachtig horloge :+1:

1 like

Schitterend in het zonnetje.

25 likes

Ik vermoed van wel, inderdaad. Is de batterij door Grand Seiko geplaatst? Dan zouden ze garant moeten staan voor drie jaar lopen, in mijn optiek. Is hij door een ander geplaatst, tja, nieuwe in laten drukken, waterdichtheid testen en door.

1 like

40 likes

30 likes

Geen idee waardoor het komt maar dit is echt zeer kort hoor, bij mijn festina ging het telkens langer dan 3jaar mee.

1 like

Dat vond ik dus ook, vandaar de vraag, misschien dat er iets geks aan de hand was.

Niet bij Seiko zelf inderdaad. Dan misschien toch volgende keer maar naar Seiko zelf toe. Uiteindelijk dan toch niet meer “veel” duurder dan de gewone horlogemaker. :man_shrugging:

Niet bij Seiko zelf inderdaad, maar ik had gedacht dat het niet veel verschil zou moeten maken. Ach, dan misschien toch maar naar Seiko zelf toe. Uiteindelijk dan toch niet meer “veel” duurder dan de gewone horlogemaker. :man_shrugging:

1 like

Ik liet dat ook maar gewoon door de AD doen hoor, ik denk dat dat niet uitmaakt. Normaal gezien moeten ze bij een AD of whatever toch kapabel zijn voor een baterij wissel. Ik heb mijn festina ook niet opgestuurd naar festina om een baterij te vervangen hoor :slightly_smiling_face:.
Toen ik mijn presage kocht bij de AD hebben ineens de beterij van mijn pierre lannier vervangen en die van mijn festina en daar is geen enkel probleem mee.
Wat niet uitsluit dat de persoon die het heeft gedaan het mischien niet goed heeft gedaan ofzo he maar ik zou niet elke keer speciaal naar seiko gaan persoonlijk.
Ik stel me ook de vraag dat je dit verkeerd kan doen waardoor de baterij minder lang meegaat, ik zou denken dat het ofwel werkt ofwel werkt niet is persoonlijk :slightly_smiling_face:.

Als ze veel meer aanrekenen zou dat echt schandalig zijn.

Merk op dat een batterij wissel bij Grand Seiko neer komt op 120 Euro of zo. Daar zit een controle van het horloge, een wissel van de batterij, een vervanging van alle pakkingen en een waterdichtheidstest bij in.

Ik ga naar de Seiko AD die een eigen horlogemaker heeft. Onder geen beding laat ik het het winkelpersoneel doen, want die proberen die kast open te draaien met een vokking pennemes of een hooivork, dus ik neem altijd die vijf dagen en die vijftien euro extra kosten voor lief, om 'm naar de gekwalificeerde horlogemaker op te sturen en een extra waterdichtheidstest te laten doen.

Verder doe ik één keer deze AD / horlogemaker route, en één keer de Grand Seiko route zodat ik eens in de zes jaar nieuwe pakkingen heb.

Tot slot gebruiken juweliers soms tranentrekkend slechte batterijen. Da’s net zo sneu als je batterij laten vervangen door een zweterige marktkoopman met een peuk in z’n mondhoek.

6 likes