Grand Seiko Only X

28 likes

Da’s een lekkere, quartz tikkertje? Ref?

1 like

Welke prijs? Is dit horloge een forumaanbieding?

1 like

Wel een prachtige combinatie zo!

1 like

Nee @GMTplus1 postte een screenshot van een SBGY029 die te koop staat bij Q watches, die gelijkaardig is aan de Platina SBGX. Dat is toevallig mijn horloge, dus vandaar dat ik kan zeggen dat er nog wat rek zit op de vraagprijs :blush:

3 likes

Ik ook. En dit is, met alle respect naar Grand Seiko dus, de Cocktail Time to end all Cocktail times. :slight_smile:

Ik vind het wel wat voor zo’n zeer zelden geziene gast. Maar als ik daar die Credor tegenover zet, in staal, die in Australië voor minder te koop staat, ja, dan zou ik de Credor pakken met de Großdatum.

1 like

Ja quartz-model idd. SBGF017 uit mijn hoofd!

1 like

Vers uit Japan deze laten overkomen.
De wijzerplaat vind ik prachtig…

40 likes

Kast is ook niet mis!
Hoe ziet deze er van de zijkanten uit?

De zijkant is vrij simpel gehouden.
Doordat deze een quartz uurwerk heeft is het horloge wel mooi dun gehouden.

11 likes

Ik heb zojuist de “baby Grans Seiko” sarb weer eens naast het echte werk gehouden. De gelijkenissen zijn er, maar het verschil in afwerking is in het echt toch wel enorm en de manier waarop de beide horloges met licht spelen. Jammer dat ik dit niet zo goed op de foto kan vastleggen.

24 likes

Ik vind 'm niet mooier dan de Omiwatari. Jij lijkt daar anders over te denken?

1 like

SBGW283?
:ok_hand::ok_hand:

1 like

Fraaie GS, ik hoop dat je er blij van wordt/blijft :+1:.

1 like

Precies dit! Ik vind de omiwateri erg mooi, maar gewoon nog te breed voor het type horloge.

1 like

Ik zie het nu in de specificaties met de lug-to-lug van 43,7mm, dat is niet veel. Ik moet 'm eens gaan passen :slight_smile:

2 likes

Heel mooi!

Het zou mooi zijn als de Sarb033 op Grand Seiko niveau werd uitgebracht, zonder lume, zaratsu polishing en hoogwaardig uurwerk. De Sarb blijft een bijzonder aantrekkelijk ontwerp.

2 likes

Deze al gezien hier, voor iedereen die een Grand Seiko niet passend krijg of snel verzet wil:

3 likes

Klopt, zou leuk zijn! Maar eigenlijk xis de sbgr023 dat al een beetje. Kast is natuurlijk wel iets anders, maar lijkt er erg op.

Ook de sbgx “instappers” lijken er wel een beetje op.

Maar ik zou het een leuk idee vinden!

1 like