Grand Seiko Only X

29 likes

Exact dat.

Licht doet er best veel mee. Ergens heb ik spijt dat ik 'm verkocht heb.

Evengoed niet klagen, vandaag dit:

33 likes

Allebei geweldig mooi! :ok_hand:

1 like

Supermooi, denk eraan mijn snowflake eruit te doen voor deze (of de opvolger van dit model)

Beterschap @PaulRush

En het GS zwart is inderdaad geen ‘gewoon’ zwart.

In volle zon

Schaduw/binnen

Een beetje vanalles :grinning:

Ik vind de blauwe ook heel mooi trouwens, met de sunburst heb je nog veel meer kleuren eigenlijk. Ik ben zelf meer fan van het datumvenster in dezelfde kleur vandaar de zwarte. Maar goed dat is persoonlijk.

Succes!

24 likes

Dank je :+1:.

Inderdaad, GS-zwart is heel mooi.

1 like

31 likes

Beterschap!

1 like

Dank je :+1:.
Het is al bijna over.

3 likes

Dit kwam me al bekend voor :+1:

Ja ik weet het, het is geen Grand Seiko

11 likes

De vraag is of dat backlash van trilling is, of dat het de anti-backlash tweestapssprong is. :slight_smile:

Wat voor uurwerk zit daar in, en heeft het anti-backlash? Zo nee, dan heb je een trillend wijzertje vast weten te leggen. :+1:

Zo zie je maar wel weer dat foto’s eigenlijk geen reet zeggen.

2 likes

Ik heb geen idee maar ik heb geprobeerd er een filmpje van te maken.

GIF-afbeelding

6 likes

39 likes

Oh deze is gaaf! Hoop hem ook ooit te mogen dragen! Plaatjes van de achterkant zijn ook welkom :ok_hand:t3:

1 like

Interessant filmpje. Lijkt een uurwerk zonder anti-backlash, dat zich wel centreert ofzo.

Er was ooit een astron met een GS quartz uurwerk heb ik laatst ontdekt. Maar dat is een te duur collectors item geworden, en waarom dan niet gewoon een GS quartz gekocht? Want alhoewel er astron op staat had dat exemplaar geen solar, gps of een andere “astron” functie.

2 likes

Heb je het over deze?

Dat was voor Astron geaccocieerd werd met sateliet en GPS, deze was uitgebracht om hun eerste quartz die voor het publiek te koop was te herdenken. De eerste tout court eigenlijk.

2 likes

Het is een Seiko 7B72-0AD0 uurwerk met een mechanisme om afwijkingen van de wijzers te herstellen.

1 like

64 likes

Werkelijk schitterende GS :star_struck: Prachtige foto :ok_hand:

1 like

Wow! Welk type is dit? Prachtige GS