Grand Seiko Only XI

Parijs heeft geen strand maar daar gekocht van een man met een kleedje voor een special price zou wel een probleem zijn ja. :see_no_evil:

1 like

Ik heb hen omdat ik hem mooi vind en hem te duur vind om dagelijks te dragen. Mijn dagelijkse horloge is een quartz gs.

1 like

Haha nee dan zou ik het nog snappen netjes is de gs boutique gekocht

@GMTplus1 zijn antwoord zou kunnen, binnenlopen bij een GS verkooppunt en na laten kijken dan maar.

Ik ga hem eerst bij Chronoglide langs of hij echt voorloopt daarna waarschijnlijk terug sturen naar gs.

De watchwinder staat wel dicht bij mijn pc misschien kan dat de oorzaken zijn bedankt

1 like

Oke top zal.eens kijken bedankt voor de tip dat wist ik niet

1 like

4 minuten per week is gemiddeld +34 seconden per dag. Dat is te snel, maar volgens mij ook weer niet snel genoeg om magnetisme te moeten zijn. Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je een demagnetiseer-dingetje over het horloge haalt, maar in wezen zou het een indicatie kunnen zijn dat ie een beurt nodig heeft.

Wanneer, eigenlijk? Hoe oud is het horloge, en wat is de service geschiedenis? Is het de SBGH345 van Maart 2024? Ik kan me voorstellen dat je nog garantie hebt. Ik zou de Seiko Boutique in Amsterdam of Grand Seiko Nederland even bellen / schrijven met de probleembeschrijving.

Hoe dichtbij? Die SPRON legeringen in een Seiko zijn in wezen altijd minstens 4800A/m antimagnetisch, en magnetische veldsterkte neemt met iedere centimeter hard af. Speakers zou ik eerder in de gaten houden dan een PC, maar dan nog is 20cm afstand genoeg.

Wat mij betreft: Niet doen. Moderne olie stolt toch niet, dus je kan 'm tussen incidentele rotatiedagen beter stil laten liggen dan 24/7 laten lopen, dat laatste geeft alleen maar nodeloze slijtage.

Meld het in ieder geval bij (Grand)Seiko aan, want als je twee jaar garantie hebt en je het horloge in de zomer van 24 of daarna hebt gekocht is het goed om het aangemeld te hebben.

3 likes

22 likes

17 likes

GS con café

15 likes

In de metro van Kyoto.

Edit: DE STAD waar ik hem ook gekocht heb!

23 likes

Ik zou niet zo snel een horloge in de metro kopen, maar ben dan ook niet zo bekend met de Japanse cultuur

7 likes

Shit, als ik dezelfde grap als @GMTplus1 maak moet ik echt aan mijn repertoire gaan werken.:laughing:

2 likes

Ja het was echt uniek, er stond een GS pop-up store in de Kintetsu-Kyoto Line.

Nou, dat kun je niet laten lopen dan natuurlijk :wink:

2 likes

Zeker geen foto van de pop up store gemaakt :innocent:

1 like

34 likes

Genieten van de natuurlijke lume :sunglasses::sun_with_face:

29 likes

Fijn weekend GS!

18 likes

Dan heb je de kastconstructie van een GS kwarts nog niet gezien. Glasrand moet er af om bij de wijzerplaat te komen. Dat kan ik in elk geval niet zonder schade doen.

1 like