Grand Seiko Only XII

Mooi weekend allen!

25 likes

Heel dope!

1 like

Mag hier nog niet officieel meedoen, maar binnenkort ga ik deze vriend in het echt aanschouwen bij S&C. Rete nieuwsgierig hoe de nieuwe 37mm zich bij mij verhoudt. In het verleden een 41mm GS gehad, die vond ik uiteindelijk iets te chunky. De koorts heb ik in ieder geval weer flink te pakken! :innocent:

33 likes

Het zomerbandje er weer op gezet.

22 likes

Misschien interessant voor een GS Liefhebber?

Nieuw!

ps. Ik heb géén enkele relatie met de uitgever.

3 likes

Weet niet wat je polsmaat is maar als het 16,5cm of groter is dan moet het wel goedkomen. Zie pasfoto’s op mijn 16,5cm pols.

Ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

9 likes

Het GS koffietafelboek heb ik tijdens het GS evenement doorgebladerd. Leuk boek, maar de prijs is wel wat buiten verhouding. Voor dat geld had men toch minimaal een miniatuur GS in de kaft mogen verwerken. :smile:

2 likes

Dit boek is er al even en hier ook al de revue gepasseerd. Een goede handvol leden hebben 'm. Prijzig ja. Maar het bladert bijzonder lekker door.

8 likes

15 likes

:face_holding_back_tears:

:blush:

30 likes

26 likes

14 likes

Nice! Ziet er goed uit. Ik heb zelf 18,5cm, dus dat zit wel goed. Doorgaans heeft mijn voorkeur 36-40mm.
Tegenwoordig heeft S&C GS, maar anders zou ik het niet weten wat een betrouwbaar adresje is voor het merk. Seiko Boutique in NL ben ik één keer geweest en dat was voor mij ook meteen de laatste keer.

2 likes

7 likes

Op ons Japanse tempel-stempel boekje van deze zomer ligt ie ook mooi

24 likes

Grand Seiko’s als de Shunbun zijn echt echt ontwerpen voor de bracelet. Een Elegance serie hoort op leer, dat wel.

De lug gaten zitten laag, en de kast is hoog. Recht van voren ziet het er aardig uit op leer, onder elke andere hoek vind ik het geen porem. Daarom heb ik destijds mijn ongebruikte 21mm band weg gegeven.

Niet elke Grand Seiko heeft de zelfde kastvorm, daarom doet de Elegance serie het erg goed op leer, zoals de SBGW en SBGY serie.

2 likes

Had dit even gemist maar ik vond het mooi op leer:

Meer foto’s in m’n oude verkooptopic:

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-tr-grand-seiko-sbga413-shunbun/608457/4

12 likes

16 likes

18 likes

Wat vind ik dit toch een briljant horloge.

31 likes