Grand Seiko SBGA375 of SBGA373

Dus dat :+1:

1 like

Ik dacht voor een lichtere plaat te gaan toen ik zelf voor de keus stond. Maar donker sprak me meer aan, ook omdat het contrast tussen indices, wijzers en plat dan zo onwaarschijnlijk is. Prachtig.

Ik koos zelf donker. Dat zou ik zo weer doen.

Ik zou de lichtere doen.

1 like

true :slight_smile:

1 like

Ook bijzonder mooi! :heart_eyes: Quartz is ook zeker in overweging geweest maar de Spring Drive is een must :stuck_out_tongue:

1 like

Beetje maar fair point! Meningen zijn wel verdeeld en neigen veel meer naar blauw dan verwacht… hahaha, twijfel twijfel.

1 like

Lichte is allround blauwe prachtig, beide zou ik zeggen!

Als ik toch zou moeten kiezen dan Blauw.

1 like

Champagne dial: gedistingeerd zoals GS hoort te zijn met de volledig gepolijste wijzers en indices. Kleurt ook prachtig met een mooie, bruin leren band.
Bij de blauwe plaat zou het zwarte datumvenster mij ook storen.

1 like

Geef mij maar de blauwe, vind het contrast met de indices en wijzers super :smile:

2 likes

Turqoise, maar toch. Champagne was op mijn huid wat flets, maar dat kan ook met m’n huid te maken hebben.

Wat is je huidskleur en kleedstijl? Neem dat mee, dat kan zomaar een invloed hebben op wat je goed staat.

Mijn tip: Neem een vrouw mee voor het passen.

3 likes

Of om te betalen :grinning:

4 likes

Nee hoor, of misschien wel, maar ik ben het er in ieder geval mee eens! :nail_care:

Daarnaast vind ik een champagnekleurige plaat iets chiques hebben, waardoor deze iets minder goed staat bij dit sportieve horloge.

Is er geen poll? :wink:

Blauw dus!

2 likes

De :champagne: uitvoering, is een no brainer :wink:

Vrouw meenemen om te betalen?

Ik denk dat de gemiddelde vrouw iets roept als:
“Je wilt HOEVEEL uitgeven aan een SEIKO?!?!?!”

7 likes

Mijn persoonlijke voorkeur zou naar de donkere plaat gaan al is champagne ook mooi.
Maar ik vind een donkere plaat toch mooier in dit geval.

Je kunt in ieder geval niet echt een verkeerde keuze maken lijkt mij en succes met de beslissing!

2 likes

Ik denk dat de gemiddelde vrouw de verkoper zegt dat die een oplichter is omdat Seiko bij de kijkshop echt niet zo duur is :joy:

En dat is geheel gebaseerd op feiten dat ik dat denk

3 likes

Haha deze uitspraak post in dit topic is mij inderdaad nog bijgebleven. Vrouwlief heeft echter wel in de gaten gehad dat dit om een andere gradatie Seiko gaat. Uitleggen wordt nog wel een dingetje…

Bij veel mensen is het waarschijnlijk een “seiko” hetgeen wat ik prima vindt, ik koop het horloge vanwege de afwerking, techniek e.d. en forst and first and for most voor mijzelf, niet om ermee te shinen (behalve op HF en collega’s die ook van horloges houden :slight_smile: :yum:).

2 likes

Ik heb gekozen voor de champagnekleurige wijzerplaat. En voor een titanium kast en band: de GS SBGA279. Ik twijfelde tussen een zwarte wijzerplaat en de champagnekleurige, maar na het keuzemoment nooit meer getwijfeld.

Succes met jouw keuze!

13 likes

Dat lijkt me ook een heel gezond motief :+1: De rest laten we wel aan repper boef over :joy:

Prima als die lekker onder de radar zit wat mij betreft, hier weten we wel wat een GS is.

1 like

Ik vind de donkere kleur wijzerplaat het ´veiligste´. Daar kun je je echt geen buil aan vallen. Prachtig, gemakkelijk te combineren met vrijwel alle kleding (en idd ook alle huidskleuren @Fate_Amenable_To_Change). De champagnekleur vind ik op die 1e afbeelding ook wel heel stoer. Met name dankzij die extreem scherp gepolijste wijzers in indices die bij een bepaald licht een soort donkere rand geven, waardoor het er mooi uitspringt t.o.v. de wijzerplaat.

Hoe meer ik zie van Grand Seiko, des te meer ik zin krijg om er 1 te hebben.

4 likes