Leuke impressie!
Ziet eruit als een hele leuke avond. ![]()
Met 3 GS was ik schijnbaar niet belangrijk genoeg voor een uitnodiging.
Wellicht alleen voor S&C klanten? Helaas stond ik ook niet op de lijst ![]()
Het klinkt in ieder geval als een leuke avond!
Correct, alleen voor klanten van S&C.
Leuke impressie en idem dito foto’s!
Klinkt goed, ziet er goed uit!
De Toki Suntory whisky heb ik al, nou nog een GS…

Potverdorie. Leuk man ![]()
Mooie foto’s!
@Myspeedyworld en ik waren er ook. We zeiden nog tegen elkaar dat we geen HF’ers herkenden, maar er waren er dus toch een aantal.
Ook nog voor onze kinderen mooie Japanse naamkaarten laten maken:
En dit was wel echt een knaller hoor:
Varen met een sloepje was ook wel echt leuk:
Het eten was top, verzorgd door topchef Jacob Jan Boerma:
Het was inderdaad een zeer leuke en verrassende avond.
Eerst werden we per sloep naar The Lakehouse gebracht.
Al gauw kregen we buiten een glaasje aangeboden en werd duidelijk dat de avond zorgvuldig georganiseerd was.
Binnen stonden verschillende vitrines met de horloges uitgestald.
Cyril nodigde iedereen uit kennis te maken met het Spring Drive uurwerk en er werd aandachtig geluisterd.
En ook de obligate vraag kwam ter sprake.
Nu iedereen dit begreep ging Mr. Komatsu san ons tonen hoe we dit thuis zelf uit elkaar konden halen. Toch niet, dat was niet echt de bedoeling.
Tussendoor kregen we iets verfijnd te eten.
Beneden konden we dan horloges voelen, passen, vergelijken enz.
Hiervan kan ik geen overzicht foto tonen want dat ziet er niet uit met op alle gezichten een ![]()
Wel veel bakjes met horloges, handschoentjes, een loepje, een extra lampje en een poetsdoekje.
En natuurlijk de Ushio diver 300! De groene krijgt overall de meeste aandacht. Wie ik gesproken heb vond deze het best geslaagd. Misschien ook omdat een blauwe plaat al genoeg te vinden is bij Grand Seiko.
Doordat ik nogal lang beneden bleef hangen heb ik enkele hapjes gemist maar dat was bijzaak.
Daarna nog wat Japans leren schrijven… bij een lekkere, speciale, whisky.
Een heel geslaagde avond, mede door het prachtige weer en de unieke locatie.
Rond 21.30h werden we uitgewuifd door de ganse equipe.
Bedankt!
Mooi verslag. Was inderdaad een leuke avond en prima lokatie. De groene Diver was persoonlijk mijn favoriet samen met de High Beat Moonlit Birch.
We zijn er helaas niet bij geweest. Maar wij kregen een uitnoding van GS zelf niet van SC.
Ik benijd de gasten van dit event, mooi geschenk ook zo te zien.
Het ziet er naar uit dat Grand Seiko bij zo een feestjes ook steeds tracht te streven om een mooi kader te vindeb, waar er een connectie is met de natuur.
En goed eten en drinken.
Mooi verslag en fotos ![]()
Mooie aanvulling met tekst en foto’s @Jansd /Jan! Stiekem hoopte ik op nog een leuk GS-beeldje o.i.d. als aandenken. Wat dat betreft zijn horlogeliefhebbers beschaafder dan schrijvers, want die laatste groep neem na het boekenbal de decoraties gewoon mee naar huis. ![]()
Hoog tijd dat HF-leden een
reverspeld gaan dragen, zodat we elkaar herkennen tijdens dit soort events @Neyra ! ![]()
Hele mooie achterkant!
Ja de voorkant is ook fraai maar door het ietwat schaarse licht in de kelder was die wat moeilijk vast te leggen.