Grand Seiko vs Grand Seiko

tja…

een submariner vind je ook voor een paar honderd op MP. Zie het verschil ook nauwelijks :wink:

Wat een fijne structuur op de wijzerplaat. Het lijkt wel wat op sneeuw zo. Heel bijzonder.

1 like

Abnormaal mooi!

Dit is echt en droom van een horloge. Gaat op de lijst voor 2017/8/9/…? :sweat_smile:

1 like

:ok_hand:t2:

1 like

Dank voor je bijdrage, zal ik nog een keer lezen.

Ja ik ben er uit. Pak ze allebei maar in!

2 likes

Twee prachtige horloges

Bedankt voor dit mooie vergelijk tussen twee fantastische horloges. Ik ben een enorme fan van de Japanse merken en met name Seiko. Het vakmanschap van de Japanners is ongekend.
Ik zie erg uit naar mijn eerste GS.
De gangreserve op de dial heeft niet mijn voorkeur, maar ik kan me voorstellen dat anderen dit juist een mooi extraatje vinden. Nogmaals bedankt voor dit verhaal. Ga je nog meer vergelijkingen “op papier” zetten? :wink:
Fijne avond.
Gr.Wander

1 like

Hartelijk dank voor het plaatsen van deze fantastische review betreffende twee van de mooiste horloges die ik ken…Subliem!

Dick

1 like

Mooi verhaal! :clap:

Mooi verhaal,van deze super horloges.

Mooi stukje leesmateriaal.

@Dorfmeister: hoe krasvast is het titanium van die snowflake? Is dat ook behandeld de diashock coating van Seiko?

Ik veronderstel dat je Diashield bedoelt. Voor zover ik weet is de Snowflake niet met Diashield behandeld. Het titanium wordt echter wel zelf door Seiko gemaakt en is ook door hen gepatenteerd. Het is iets sterker dan 316L staal en wordt daarna behandeld met de Zaratsu-techniek. Het lijkt me erg aannemelijk dat dit proces minstens even goed in elkaar zit als Diashield, zoniet beter.

Zelf ben ik in ieder geval nog geen krassen tegen gekomen, maar ik ben er dan ook behoorlijk zuinig op :slight_smile:

Bedankt voor dit mooie verhaal, waar de liefde voor deze prachtige topklokken vanaf spat. En terecht. Ik zou ook niet kunnen kiezen tussen deze 2 pracht exemplaren. Ik hoop ooit ook nog eens naar een GS toe te groeien. Ze zijn niet goedkoop, maar zeker niet onbereikbaar.

Bedankt voor deze top review!
Nu ga ik kijken waar ik er ook een kan scoren :heart_eyes:

Op recente GS’en geen Diashield meer zodat de kasten door Seiko bij een full setvice desgewenst opnieuw (deels) gepolijst kunnen worden.

Mooie review van twee schitterende horloges
Leuk om te zien hoe de smaak en waardering op het forum zich ontwikkeld en dat Grand Seiko een grotere schare van liefhebbers heeft gecreeerd.
Zelf ben ik op dt moment heel tevreden met de “eenvoudige” SBGR099 en de prachtige SBGA029
Maar ik moet toegeven dat de kastvorm van de SBGR083 echt uniek blijft …

7 likes

Ik ben zelf helemaal geen fan van Seiko, maar de SBGA011 blijft me trekken. Alleen jammer van het elektrische spring drive systeem. Haalt voor mij toch iets van de charme weg.

Oh ja, diashield natuurlijk… :joy:

Thanks!

An excellent contribution, thanks.