Groen.. keuze hulp.

Zeker mooi. Maar 2 puntjes niet naar wens is wel veel.
Quartz en niet nieuw.

Dank voor het opperen.

Mooi! Deze is ook niet meer te koop :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Je geeft aan dat je denkt dat de Sarb017 te klein is, heb je hem al omgehad? Zo niet zou ik dat eerst proberen. Hij draagt niet klein naar mijn mening.

Hier op leer met bol safier (AR) upgrade waarmee het groen er nog wat meer uit spat.


2 likes

De Alpinist is aanweziger dan je denkt. Bovendien, wat voor pols heb je? Tot 19.5cm zou een Alpinist voldoende moeten zijn.

Anders de Oris die @TimeLapse terecht noemt. Prachtig ding. Ik zou nog over de Archimede Outdoor Protect gaan beginnen, maar denk dat jij die ook als te klein af zou doen. Jammer. Erg tof horloge.

Outdoor-2

1 like

Wel quartz helaas. :sunglasses:

3 likes

Nee. Heb hem nog niet om gehad. Ga puur van de maten uit .klopt wel dat soms kleinere maten toch mooi passend ogen. Heb ook een chronomat van 39mm en die vind ik mooi passen . Dus wie weetā€¦

heb de alpinist ook zeker nog niet afgeschreven.
Moet hem eerst live zien en passen om de knoop door te hakken want hij staat hoog op de lijst.
Voor nu doen de maat en het merk mij laten twijfelen en mede daarom de zoektocht.

De Archimede vind ik niet mooi met die geprinte plaatā€¦ althans lijkt zo op de foto.
.

@wbcoupe die heb ik al in het blauwā€¦ mooi horloge die ik perse wilde hebben. Ondanks het uurwerk. De seconde wijzer is voor mij dan ook grootste minpunt van deze mooie tank.

1 like

Deze natuurlijk. Als je m nig ergens kan vinden. De spb081j1 of sbdc059

2 likes

@glengoyne17 de voorgestelde alpinist te samen met de 65 die @Patrick2 benoemde hebben nu beide de grootste voorkeur.

De alpinist valt ruim binnen het groene budget en heeft ook gouden accenten wat ik wel gaaf vind kleuren op het groenā€¦ de maat staat me wat tegen. Dus passen is een must.

De Oris, valt net buiten het groene budget en is toch een duiker. Maar door de klasieke uitstraling kan ik hem dat vergeven en oogt hij ook erg netjes, chique .

Ik laat alles een poosje liggen en zie wat mijn gevoel mij om de pols gaat brengen in deze groene wens.

Meerdere andere modellen blijven welkomā€¦ wie weet.

1 like

Als je de Alpinist mooi vind gewoon passen. Of bij lichte twijfel zelfs kopen en kijken of het went. Je komt er ook zo weer van af.

De SKX vind je een goede maat hebben?

Edit, ik was wat snel, het is een SKX013

Het model rechts heeft een SKX007/009 kast:

Hier naast een 5 digit Rolex Explorer 2, misschien wel eens om gehad?

2 likes

Dankā€¦ Goed maten te vergelijken zoā€¦ kan ik wat meeā€¦

Ik begin te neigen naar een alpinist gewoon te kopen. Kost de kop ook weer niet en ik heb het idee dat het erg veel horloge is voor die paar centen.
Even kijken waar hij afgeleverd kan worden op een mooi bol stukje saffier .

Dan rustig aan kijken hoe ik de Oris over enkele maanden vind. Wanneer het wauw gevoel blijft ook maar aanschaffen.

Maak het mijzelf niet al te makkelijk.

Dank voor de nuttige post.

mag ik een voorstel doen uitā€¦ Polen.
Mijns inziens is deze wijzerplaat mooier en sprekender dan die van alle horloges die hier tot nu toe voorbij zijn gekomen. Hij is 40.5mm, heeft applied markers en een miyota 9015 automaat.
Enā€¦ hij is goedkoper dan de Alpinist :no_mouth:

7 likes

Wauw!

Dank

Merknaam modelnaan?

1 like

Even de leesbril op zetten? :wink:

Vratislavia Pan-Africa?

Leuk ding! Wel plakmerk.

Gewoon voor de Alpinist gaan!

Vratislavia conceptum Pan-Africa
Limited edition met 100 exemplaren. Alleen te koop via de website van Vratislavia. Ik heb op WUS fotoā€™s gezien van mensen die dit horloge bezitten en die zagen er wel erg goed uit. Twijfel zelf ook om deze aan te schaffenā€¦

Dat gaat denk ik niet lukken. $450 ex douanekosten.

450 dollar is volgens mij indicatief. Wordt afgerekend in Zloty. 1550 Poolse Zloty is momenteel 360 euro. Incl. Invoer en douanekosten kom je op dezelfde prijs als alpinist ongeveer. Alpinist doet tegenwoordig ook ri 500.

1 like

Riep iemand daar SLA019?

Oh, sorry - prijs minder dan 1000 euro? Doorlopen allemaal, niks te zien hier!

4 likes

Plus duikerā€¦ dus Nope niks gezienā€¦

Automaat :heavy_check_mark:
42mm :heavy_check_mark:
Geen duiker :heavy_check_mark:
Opgelegde indices :heavy_check_mark:
Enigszins netjes :heavy_check_mark:
Budget :heavy_check_mark:
Kleur :x:

Vind het een erg mooi horloge echter niet groen

Haha heel goedā€¦ staat toevallig al ff in mijn impuls lijstjeā€¦
Als ik perse wil aanschaffen tussen het sparen door kan deze zowaar om de pols verschijnen.

Ja dus erg mooi.

1 like