Groene horloges ‘Hulk’ noemen

Nou ben ik wel nieuwsgierig… ben of lijk je Italiaans❓

1 like

Die bijnamen zijn bij Rolex al niet gerechtvaardigd, dus waarom zou je het überhaupt willen gebruiken?

Wel zou ik een “Bert” en “Ernie” kunnen waarderen, maar Rolex heeft nog geen modellen uitgebracht die deze titels waardig zijn…

1 like

Neen, ik ben stage gaan lopen bij Van Mossel, dus moest netjes zijn…:grimacing:

1 like

Waarom dan ?
Rolex heeft het woord niet uitgevonden toch ?
Met een Speedmaster om ga je je toch ook niet storen aan iemand in een Opel Omega.

3 likes

Klopt maar het mag duidelijk zijn dat het in mijn voorbeeld een 1 op 1 kopie is van de naam/type aanduiding (al dan niet van het model zelf)

1 like

Hulk ?

Ah ja weet ik ook wel, zelf probeer ik me er ook niet al te veel aan te storen.
Een “echte” fake is nog veel erger.

Nee, 't is geen Rolex.

Voila, een echte.

2 likes

Blijkbaar zijn deze modellen zo herkenbaar dat ze een officieuze bijnaam krijgen. Is dat treurig of vlijend voor het merk?

Die raketa van 125,- die je te koop heb staan heeft geen bijnaam, dat model is 2 weken na z’n release alweer vergeten.

Maar iedereen kent een Hulk… sterker nog, een ‘Hulk’ van Rolex is zo populair, dat mensen goedkope modellen met groene accenten ook zo gaan noemen met de hoop dat ze hem sneller verkopen.

In het kader van ‘slechte reclame is ook reclame’ behaalt het geven van geuzen namen aan bepaalde Rolex modellen zijn doel wel.
Zelfs de huilers die alles van Rolex kut vinden hebben het er over :kissing_heart:

Wat.

Een.

Merk.

:heart:

2 likes

Van mij mag je alles een Hulk, Kermit, Batman, Smurf noemen wat er op lijkt.
Echter vind ik het iconische ervan passen bij Rolex en enkel Rolex, die marketing hebben ze weer mooi naar hun toegetrokken.

Polar is de bijnaam van de Rolex Explorer 2 met witte wijzerplaat.

Edit de raketski was eerder

Edit : ik ben een domme lul

Ik durf te stellen dat Polar van de Beer komt. Of van de Polen. Uweetwel, Noord en Zuid.

Leuk weetje: de Raketa Polar bestaat sinds 1970.

De witte Rolex Explorer II Polar bestaat sinds 1989 toen ref 16570 uit kwam.

Raketa 19 jaar eerder dus… Dussss… Au.

4 likes

Ik neem m’n verlies :stuck_out_tongue:

2 likes

De Intra Tuin ben je vergeten.

Or did you mean “matic”??

1 like

Bij Sinn noemen ze groene horloges “Jagd”. Soit, heel wat veganisten over de zeik.

2 likes

Ik vind het eigenlijk twee keer zielig.

Eerste keer.
Rolex heeft veel fanboys. Ken je van vroeger van die dragonbal Z nerds? Die jou ongevraagd precies uit de doeken deden welk powerlevel Gohan had? Of pokemon nerds die ape-shit gaan als je een van de namen van de 15.000 verschillende pokemon verkeerd heb?

Juist ja. Rolex nerds zijn gewoon net als pokemon of dragonbal nerds. Maar dan met een hoger besteedbaar inkomen.

En ze zitten allemaal te wachten tot hun DD of DJ evolueert naar een volgende dial.

Raak niet hun koosnaampje aan voor een van hun speeltjes. Zielig.

De tweede keer zielig.
Waarvoor wil je het koosnaampje van een ander jatten?

Kon je zelf niks beters bedenken? Wil je dat de shine van Rolex afstraalt op jou groene Dacia?

Zielig.

Maar goed. Wie interesseert dit eigenlijk wat hoe word genoemd?

1 like

Ik denk dat je hier gelijk hebt. Ik was vrij fanatiek met pokemonkaarten en een fervent liefhebber van Rolex. Gvd al 20 jaar triest dus :frowning:

3 likes