GTG/Samenkomst voor microbrandliefhebbers (PM bij echte interesse)

image

Zo…:raised_hands:

3 likes

Nope, Schiedam van der Valk. Kan ik er lopend heen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dank vriend, ik kan er weer tegenaan :+1: :tumbler_glass: proost.

2 likes

Goed zo. Ik helppp graag een handje…:+1::beers:

3 likes

Leuk initiatief! Als het op redelijk afstand is sluit ik graag aan, maar lees al dat dit de grootste uitdaging gaat worden

Goed dat je het probeert op te zetten ieder geval :ok_hand:t2:

1 like

Het zal een kwestie worden van arbitrair en executief iets prikken, of iets democratisch. Maar in alle gevallen lijkt het me belangrijk dat die via PMs gaat. Dus bij echte interesse graag een PM zodat ik het daar even bij kan houden.

Als zeer bescheiden micromerkliefhebber uit het Antwerpse zou ik ook graag een voorzichtig enthousiasme uitspreken…

1 like

Leuk. Dat brengt het meer mijn kant op.

Citizen en Seiko vallen hier niet onder? :sob:

Hoe ver is dat in uren? 2?

Ik ben dat denk ik minimaal kwijt hier uit de Groninger ommelanden… ik fiets in een uurtje naar het wad :joy:

2 likes

Leuk initiatief! :ok_hand::smiley:

2 likes

Dat zijn nog eens extremen!

Inmiddels van zes mensen een PM ontvangen en ben niet vergeten dat er wat eerdere positieve geluiden in het draadje waren. De geografische spreiding is aanzienlijk.

1 like

Goed initiatief Benjamin. Succes met de voorbereidingen :four_leaf_clover:

2 likes

Leuk idee! Succes :ok_hand:t3:

1 like

Mooi idee!!!

1 like

Kleinemerkliefhebber.

3 likes

Nieuwe aanwinst al opgehaald?

2 likes

Mooi benjamin. Leuk om te zien dat het los gaat.

Beste om een locatie te zoeken aan de rand van Nederland denk ik. Breda / Tilburg ofzo lijkt mij voor iedereen goed te doen vanuit Nederland, Belgie en @fredpanarai1 Schiedam.

Succes en veel plezier.

4 likes

Is Patek een microbrand?

4 likes

Domme vragen bestaan :sunglasses:

Nee, Patek Philippe is absoluut geen microbrand.

In de horlogewereld betekent microbrand meestal een klein, onafhankelijk merk dat relatief lage productieaantallen heeft (vaak enkele honderden tot duizenden stuks per jaar) en meestal rechtstreeks aan consumenten verkoopt, vaak via internet. Denk aan merken als Baltic, Halios, Farer, Zelos of Laventure.

Patek Philippe daarentegen is een van de oudste en meest prestigieuze haute horlogerie-huizen ter wereld. Het bedrijf bestaat sinds 1839, heeft een lange geschiedenis van innovatie (o.a. het eeuwigdurende kalendermechanisme en de split-seconds chronograaf) en produceert jaarlijks rond de 60.000 uurwerken. Het wordt beschouwd als een van de “Holy Trinity”-merken (samen met Audemars Piguet en Vacheron Constantin).

Kortom:
• Microbrand? Nee, totaal niet.
• Categorie? Hoog segment, Zwitsers luxe-horlogemerk, top van de traditionele horlogemakerij.

Dank aan chat.

3 likes