Guilty Pleasures

Stiekem? Een hele koffer vol met San Martin, Seestern, Specht & Sohne, Addiesdive en Pagani Design en dan lekker posten op Hommageforum.nl of ik wordt zwetend wakker :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

3 likes

Dit is mijn Guilty pleasure. Een freak van een Casio tijdens het sporten.

8 likes

De gruwel voor puristen: te moderne side-stitched “JPM” bandjes op een vintage horloge

3 likes

Gelukkig niet. Dank dat je mij daaraan laat herinneren :beers::tada:

Nice. Mijn soort stijl.

1 like

Vond ik bij spulletjes van m’n zes jaar geleden overleden vader, stiekem vind ik het leuk!:grinning:

Het loopt uitstekend!

6 likes

Sommige v mn Fiffer inbrengen vallen er imho onder. Er zijn er denk ik maar die n tourbillon ofzo in hun collectie willen, maar toch ook wel geïnteresseerd zijn in de complicatie en deze eens te ervaren.

Zo ook de surprise Fiffer die nog gereed gemaakt moet worden. Die complicatie valt daar denk ik nog meer onder.

1 like

Ik ook!

Ik draag af en toe een goedkope Chinese ‘hommage’.
Bijvoorbeeld deze. Heb hem al jaaaren en hij doet het nog steeds prima. Kostte destijds een prikkie op eBay, nog van vóór de AliExpress tijd. Schaam me nergens voor, niemand die het me kwalijk neemt, of het zou een purist hier op HF moeten zijn.

Foto van vandaag, guilty pleasure aan de pols.

Foto’s uit mijn archiefje, 2012.

5 likes

[quote=“Lexaf, post:27, topic:613515”]
of het zou een purist hier op HF moeten zijn.
[/quote] :grinning:

Dank je wel, het was destijds een verrassing om dit horloge aan te treffen, mijn vader gaf zelden geld uit als het niet strikt noodzakelijk was.

Blijkt toch dat ik de horloge liefhebberij ergens van heb geërfd.

Het bandje zit nergens naar, dus daar haal ik wel een keer iets anders voor.

Je hebt fraaie horloges!!! Ik heb een vakantie potje, zal ik toch eens gaan kijken bij Alie? (Net als m’n vader blijkbaar ook deed. Dan moet Alie wel een catalogus hebben gehad, want een computer op internet had hij niet).

3 likes

Wanneer is een dresswatch een dresswatch?
Bij mij als die onder de mouw van je overhemd door gaat. Dus alles boven de 13mm is Geen dresswatch! ? :thinking:

3 likes

Daar zijn hele filosofieën over.

@Fate_Amenable_To_Change is daar zeer strikt in. Nu volg ik die definitie van Fate ook, ware het niet dat ik daar een schepje bovenop doe dat een dresswatch ook van edelmetaal dient te zijn.

Dit is voor mij de ultieme dresswatch:

.

Nb dit staat los van de onzin dat een duiker niet onder een hemdsmouw mag, eventueel met een jasje :crazy_face:

5 likes

Mijn duiker draag ik regelmatig als ik in pak met wit overhemd ben, ik vind het prachtig staan:

5 likes

Ik zou dat ook kunnen doen…
En als het horloge niet onder het boord past gewoon knoopje los laten., wat ik zowieso wel vaker doe, want staat nonchalant

3 likes

Haha de LK Colouring, dat waren de eerste horloges die ik uit China liet komen, voor ik echt serieus in de horloges zat. Hier heb ik echt ongelooflijk veel complimenten op gekregen.

Mijn hele vriendengroep liep hiermee in de studietijd. Heb er wel 10 gehad geloof ik.

2 likes

Wat een prachtig horloge van een prachtig merk.
De guilty pleasure in dit geval is denk ik, bij dit horloge, dat het zeer kostbaar is, misschien té kostbaar om zomaar bij een trouwerijtje te dragen…
Nog even muggenziften, niet serieus hoor, maar volgens sommige ultieme puristen zit er op een dresswatch ook geen secondenwijzer.
Tsja, altijd nog wat te zeuren…

2 likes

Who cares :joy::joy:

1 like

Deze dus :point_down:t3:

Zonder een stempel te drukken, of mij iets aan te trekken van de meningen van anderen :upside_down_face:

3 likes

Ik heb dezelfde, de Mercury is gewoon een prachtig horloge, enkele weken geleden bij Swatch Münster een nieuw batterijtje. Was gezellig met meerdere Swatch liefhebbers!

Ja eens Hans, ik vind het de mooiste uit de serie, en een fijne grab and go.

1 like

Wat een leuk topic onderwerp :slight_smile:
Ik draag echt heel vaak spotgoedkope nato bandjes omdat ik ze gewoon lekker vind dragen. Daar schaam ik me niet voor.

Wat wel mijn guilty pleasure is: tot ik mezelf een echte explorer gun, vind ik dit echt een super leuk horloge :zipper_mouth_face:

1 like