Häberli herenhorloge

1 like

1 like

3 likes

Zier er leuk uit. Is het een gouden band? Veel mensen verkopen die en zetten er een mooie lederen band op.
Mikrolisk.de zegt dit.

Het is een tof horloge en zou het ook zeker zo houden met deze band. Even een servicebeurtje en lekker gaan dragen. Evt. in combinatie met enkele andere fijne sieraden.
Zeker niet verpatsen voor de goudwaarde.

Dat is t liefhebbers standpunt. Zo zit ik er ook in.

Heb je er niets mee zou ik m niet verkopen voor sloopgoud. Ding lijkt in uitstekende conditie. Wellicht krijg je er nog een (kleine) bonus voor tov goudprijs.

2 likes

Wat een prachtig horloge.

image

Er is inderdaad een connectie met IWC.

image

Lees hier:
Jean Häberli - a strict head timer and a precision watch | IWC History

https://www.iwc.com/en/articles/experiences/jean-haeberli-head-timer-precision-watch.html

Alleen al hierdoor mag je aannemen dat het horloge een behoorlijke waarde heeft.
Maar maak je geen zorgen over die waarde. Als het echt goud is (de band ook?) behoudt dat sowieso zijn waarde.
Voor een mooi erfstuk als dit zou dat genoeg voor je moeten zijn. Bij zo’n bijzonder horloge is het de moeite waard om het bij een goede horlogemaker een servicebeurt te laten krijgen, waardoor het weer jaren mee kan.
Koester het, draag het en geniet er van.

En wat je lidmaatschap op dit forum betreft: misschien dat dit mooie horloge je belangstelling voor (vintage) horloges heeft gewekt. Kijk hier rond en geniet van het plezier en de kennis die je hier tegenkomt. Wie weet hoe het tot een buitengewoon leuke liefhebberij kan leiden.
Welkom op het Forum dus en veel wijsheid gewenst met het mooie aandenken aan je vader en alvast een heel goed en gelukkig 2024.

10 likes

Niet overdrijven.

Waarom zou ik dat doen?
Komt er eens een keer iemand met een serieuze vraag over een serieus fraai horloge, dan mag daar best iets positiefs over gezegd worden en wat info over opgezocht worden. Daar hebben nieuwe HF leden wat aan en dan blijven ze misschien ook wel actief.

Ik zou dus zeggen @Ruud, niet zeuren. Er is al azijn genoeg in deze wereld.
Gelukkig en zoet Nieuwjaar gewenst.

7 likes

Bedankt voor de informatie. Leuk om te lezen.
Heeft u enig idee van de waarde, ik ben gewoon benieuwd. Ik ga het zeker houden en dragen.
U ook een goed 2024 gewenst.

1 like

Neen.
a) Ik ben niet deskundig op dat gebied, en…
b) Een goede regel hier op het forum is dat we hier geen taxaties doen! Ga ermee naar een gerenommeerde horlogemaker die wat weet van vintage horloges en stel daar die vraag. Succes!

Behoorlijke waarde is gewoon overdreven. Het horloge heeft de goudwaarde en TS is opzoek naar een waardebepaling.

De goudwaarde incl band is best een ok bedrag, maar ‘behoorlijke’ waarde klinkt als :money_mouth_face: en dat valt tegen denk ik. Tis ook nog maar de vraag of het 14 of 18k is, en hoeveel gram het horloge nu echt weegt. Mijn ervaring is dat je voor t kastje vaak niet hoger uitkomt dan een paar honderd euro… en dit bandje ziet er ook niet bepaald zwaar uit.

Verder is het horloge in uitstekende staat, dus smelten is m.i. zonde. Heeft niets met zuur te maken, sneeuwvlokje.

De waarde van het horloge kan jij alleen bepalen, de vraag is alleen hoe graag zag jij je vader?. En daar kan jij alleen antwoord op geven toch.

2 likes

Idd,dus niet naar een juwelier maar een echte horlogemaker zoals Ubels bijvoorbeeld

2 likes

Dat dus, NOOIT naar een juwelier maar zoek even hier:

1 like

Wat een mooi en leuk vintage horloge!

1 like

Wat een tof klokkie.

:see_no_evil:

Nieuwe leden niet meteen verkeerd horloge taalgebruik aanleren :wink:

1 like

Dit horloge is goud waard! (letterlijk)

Maar ik zou hem gewoon houden als ik jou was omdat hij van je vader is geweest

2 likes

Wat een mooi en stijlvol vintage horloge. Je pa had een goede smaak! Ook al loopt hij nog goed, het is wel aan te bevelen om hem een onderhoudsbeurt te laten geven zodat er geen overmatige slijtage plaatsvindt en je hem nog heel lang met veel plezier kun dragen. Zoals al eerder aangegeven, niet naar een juwelier gaan maar een horlogemaker. Zie het kaartje dat ook al gedeeld is voor een goed adres.

1 like