Welkom Daan
Welkom bij de club Daan!
Ik ben de “gelukkige” bezitter van een stel gehoorapparaatjes waarvan ook (nog veel vaker dan bij een quartz horloge) de batterijtjes verwisseld moeten worden. Daar kreeg ik een setje tooltjes bij met o.a. een kunststof staafje met het aan het eind een minimagneetje om die batterijtjes eruit te pikken en er weer in te zetten.
En dat werkt ook prima om de batterijtje in mijn quartz horloges te verwisselen. Het magneetje is zo zwak dat het het horloge zelf niet beïnvloedt.
Dus mijn tip: ga niet naar Amazon maar naar de audicien

Maar alle gekheid op een stokje, Daan: welkom op ons mooie en leerzame forum en veel leesplezier!
Mooie collectie, Daan. Welkom
Welkom Daan
Dan kun je bij mij sowieso niet meer kapot
Van harte welkom!
Mijn beste,
Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!
Orologio Signaturis Temporis
Van harte welkom Daan.
Gereedschap hoeft niet de hoofdprijs (Bergeon) te kosten, maar blijf weg van Amazon en consorten.
Je wilt echt niet uitschieten met je kastopener, omdat het gereedschapje niet goed ingrijpt, en een kras maken op je achterdeksel .
Dat wil je ook niet met je schroevendraaier, die heb je namelijk ook nodig voor een batterijwissel.
Batterijen pak je op met een pincet van kunststof, om geen kortsluiting te veroorzaken, maar die zijn juist weer goedkoop.
Kan ik je tenslotte nog de aanschaf van een loep aanraden. Voor een batterijwissel heb je geen giga vergroting nodig, x 2.5 ofzo.
Van harte welkom Daan
Hoi Daan. Veel leesplezier gewenst hier.
Daan, welkom op HF!
Welkom Daan! Tof dat je ook zelf wilt leren batterijtjes te vervangen. Daar zijn inderdaad een kast opener, pincet en een set kleine schroevendraaiers voor nodig. Ik zou ook aanraden om te kijken voor een set O-ringen en een potje O-ringen vet om de horloges weer waterdicht te maken. Zonder waterdichtheidstester is het ten minste dan nog een poging tot.
Alvast succes
Welkom bij de club Daan
Welkom Daan, een Omega DeVille Prestige is prachtig, veel plezier hier gewenst👍🏻
Welkom Daan!
Leuk Daan! Het begint met batterijtjes, dan bandjes, en dan glaasjes en dan… En het eindigt nooit!!🫣😂Veel plezier!
Welkom op het forum Daan. Mooie horloge’s!
Welkom!
Welkom!