Hamilton defect

Goedenavond,

Een tijd geleden stopte mijn Hamilton Khaki Automatic met lopen.

Dit was een aantal dagen na een val toen ik dit horloge om had, ik vermoed dat dit er mee te maken heeft.

De tijd is nog wel te verzetten en de datum springt ook nog mee, maar na opwinden of schudden van het horloge gebeurt er maar niks.

Nu is mijn vraag, waar zou ik dit het beste kunnen laten nakijken en zou het dat nog waard zijn?

Alvast bedankt

Waar woon je ergens?

Balansveer misschien?

Kijk eens of er een horlogemaker in de buurt zit. Dit zijn redelijk veel voorkomende uurwerken.

Als het horloge wat ouder is en misschien sowieso al een servicebeurtje kan gebruiken dan kun je het eventueel ook opsturen naar Hamilton voor service. De prijzen daar liggen in mijn ervaring redelijk laag en dan kan je horloge er ineens weer wat jaren tegenaan.

https://www.hamiltonwatch.com/nl-be/watch-intervention.html

1 like

Twente

Bedankt voor de tip, zal die in Almelo eens proberen.

Ik heb 2 keer iets aan mijn Hamilton gehad en dat is 2x heel schappelijk opgelost. De eerste keer was mijn horloge gevallen omdat het bandje het begeven had. Daarna liep die ook niet meer lekker. Dit is onder garantie opgelost.

En onlangs kon ik de wijzers niet meer goed verzetten en bleef hij met lopen ook af en toe op een bepaald punt hangen. Gezien de leeftijd direct een servicebeurtje gevraagd. Ze belden dat ze het gingen repareren, maar een complete service niet nodig was. Voor een paar tientjes kreeg ik hem weer als nieuw terug.

Ik zelf heb dit via Peijnenburg in Eindhoven geregeld, maar ik neem aan dat dit via iedere juwelier die Hamilton voert kan.

1 like