Hamilton khaki Field vs Seiko Prospex

Ik vind dit modelletje Hamilton net een kinderhorlogetje. Komt dat misschien door die cijfers van 1 t/m 12, i.p.v. alleen maar indices (evt. gecombineerd met 3, 6 en 9 en evt. 12) ?? Of door de uiterst ‘brave’ vormgeving van de kast ?

Dat Hamiltonnetje zou ik trouwens eerder met zwart lederen band nemen.

Ik vind de Hamilton Khaki King een heel mooi horloge.
Zeker voor de prijs krijg je veel waar voor je geld.
Op mijn Thimegrapher doet het uurwerk +2sec, wat ik zeer netjes vind in deze prijsklasse.
De lederen band is niet top, maar wel al veel beter dan wat bv Oriënt erbij doet.

3 likes

Goede keuze hoor, prima horloge en daar kun je zeker heel lang mee vooruit.
Ik wens je alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst :+1:

En van deze 2 zou ik ook de Hamilton hebben gekozen :wink:

1 like

Dat is vaak wel jammer ja maar onder de leden hier die zelf wisselen en ook tientallen banden hebben maakt het weer niks uit :slight_smile:

Ik moet zeggen dat de banden die ik ken van Certina ook te stug zijn. De enige standaard leren band die ik wel goed vind zijn van Sinn en Damasko. Verder heb ik eigenlijk alles op staal of op aftermarket leer.

1 like

Ik vind Hamilton gewoon goede kwaliteit in deze prijsklasse.
Ik heb ook GS, IWC, Oris en Zenith horloges.
Maar ik heb nog steeds een zwak voor Hamilton horloges.

1 like

De kwaliteit is wel prima ja, gewoon ETA en verder goed afgewerkt.
Die kast van mijn handwinder fieldwatch zat geen krasje op toen ik hem verkocht.
Maar 5 atm en die reflectie vond ik jammer, anders had ik hem misschien wel gehouden. Maar nu heb ik de Smths fieldwatch en daar ben ik heel tevreden mee.

2 likes

Het is 10 atm :grinning:

Edit: Ooh laat maar, alleen de gewone khaki field auto is 10 atm, niet de king. :thinking::sweat_smile:

1 like

Vooral als je in het veld niet bij veel zonlicht hoeft te checken hoe laat het is. Dat glas reflecteert harder dan een hoogglans piano. Wel handig om bij het kamperen je haar in te kunnen kammen.

2 likes

@Jos33: De door jou geplaatste afbeelding is niet de Khaki Field, maar de Khaki King.
Ik heb de Khaki King nu ongeveer een jaar en het horloge bevalt mij erg goed. Zit vrijwel altijd aan olijfgroene Nato-strap.

1 like

Daar staat tegenover dat de Seiko landmasters zo lomp zijn dat de vijand je vanaf de maan kan zien, en in het donker lumen ze zo hard dat je gewoon midden in de gloed moet mikken.

Gelukkig gebruikt niemand veldhorloges in het veld. :slight_smile:

3 likes

Dat gifje :joy::joy::joy:
Is dat een selfie?

Maar die reflectie ja, daar had je gelijk in. Toen je wist dat ik interesse had in die handwinder stuurde je meteen een pb met een goedbedoelde waarschuwing :slight_smile:

Wel jammer want het lukte maar zeer moeilijk om daar een foto van te maken zonder ongewenste extra’s. Het stoorde mij toch, ook bij het kijken naar de tijd altijd die reflectie. Ik snap niet dat ze dat niet oplossen. Maar als je hem gewoon super cool vind en het j eniet stoort zijn het mooie horloges.

3 likes

Dank je.

1 like

Plaats je wel foto’s als je 'm binnen krijgt Jos?

1 like

Zekers Harry. Ga hem 4 aug. (Mijn verjaardag) kopen bij van Willegen in Den Haag.

1 like

Wat bedoel je hiermee ?
Seiko anno 1881
Hamilton anno 1882

Wat bedoel je hiermee ?
Seiko inhouse 4R36
Hamilton gemodificeerde ETA

Ik zou overigens ook de Hamilton kiezen. Vind m gewoon mooier…

1 like

Hamilton stijl is wat meer… traditioneel, maar vind ook meer allround.

1 like

Hamilton Khaki King.
Lijkt me fijn om erbij te hebben

1 like

Persoonlijk zou ik gaan voor de Hamilton. Vind ik een stijlvoller design en die heeft een caliber dat me meer aanspreekt.

Als je bang bent in het donker dan is de seiko misschien handiger.

1 like

En?

1 like

En? En?

1 like