Hamilton service beurt nodig

Ik heb een Hamilton Khaki automaat, al 10 jaar niet meer om en wil hem weer dragen. Kan iemand een horlogemaker adviseren voor een beurt? Naar Zwitserland sturen is een beetje overbodig.

3 likes

Hier een lijst met HF-ervarings-“certified” horlogemakers. Ik sta er ook bij maar laat dat geen belemmering zijn om iemand anders te kiezen. :innocent:

6 likes

Is het ook aangezien het service center in Brussel zit.

7 likes

Ja een Hamilton service center.
Kost niet de wereld en 2 jaar garantie. Voor deze prijzen kan een horlogemaker nauwelijks werken lijkt me incl alle pakkingen, veer(ton) en eventueel nieuwe kroon.

5 likes

Voor een merk-specifieke service zijn dit echt ongelooflijk goede prijzen. Een 7750 dus voor 290 euro - da’s knap/krap hoor.

2 likes

Ja Tissot doet het nog iets scherper voor een 2824 variant maar de 7750 is gelijk aan Hamilton.

https://www.tissotwatches.com/nl-nl/serviceprices

Of het krap is weet ik niet. Ze zullen er hun marge wel op maken.
Uiteraard doet Brussel dit niet in hun service center en een Zwitser zal er ook niet aan te pas komen. 🫣

Zou dit een echte service zijn van het uurwerk wat in je horloge zit of zouden ze het uurwerk vervangen met 'n uurwerk wat uit een ander horloge komt waarvan de service is uitbesteed?

Dat laatste lijkt me … of heel het ‘project’ wordt ‘uitbesteed’ , ik kan er helaas geen antwoord op geven :thinking:

1 like

Wat een prijzen :see_no_evil:

Ik heb mijn Hamilton vorig jaar opgestuurd. Was topservice. Ik kreeg de vervangen onderdelen mee terug gestuurd. Aanrader!

2 likes

Misschien een domme vraag want heb er niet veel verstand van, maar als je m 10 jaar niet draagt, waarom is een service dan nodig. Uurwerk is dan toch gewoon stil en heeft dan geen last vam oliën ofzo?

Nogmaals heb er niet veel verstand van dus ben heel benieiwd naar de reactie :slight_smile:

Olie droogt op na lange tijd, voor de moderne olien staat een 5-7 jaar.
Als de olie droog is zal het uurwerk nog wel lopen maar dit gaat dan voor extra slijtage zorgen, droge olie werkt dan als een soort slijpmiddel en slijt de rader tappen helemaal weg als je het maar lang genoeg door blijft dragen
Dit is wel een extreem voorbeeld

3 likes

Je kunt terecht bij service center of dealer.
Dealer zal deze altijd doorsturen.
Service center kun je kiezen of je het wil laten doorsturen of daar laten doen.

Ik stuur het vaak door, een beetje afhankelijk van het horloge.
Bijvoorbeeld voor een Hamilton automaat staat 200 euro incl btw daar zitten dan alle uurwerk onderdelen en kastonderdelen bij zoals kroon en pakkingen.
Met een beetje pech ben je alleen al 100 euro kwijt aan onderdelen dus dat kan gewoon niet uit om het zelf te doen.

1 like

2824 en 7750 worden gewoon geserviced in Brussel, alleen de goedkopere powermatic uurwerken doen ze compleet vervangen volgens mij.

1 like

Dat is gewoon niet te doen als je reel bent, minus btw, onderdelen etc hou je rond de 100-130 euro over voor je tijd om een 7750 in orde te maken incl. kroon, drukkers, pakkingen vervangen en eigenlijk ook nog kast en band opmaken.

Onlangs hoopte ik mijn voorganger van de huidige khaki field mech aan te bieden bij de Hamilton service maar ondanks dat er een standaard 2804 in zit kreeg ik de respons: te oud, geen onderdelen, doen we niet.

Dat is wel vreemd, ben je al geholpen? Anders stuur maar een pb dan zal ik het even voor je checken wat er nog voor leverbaar is

1 like

Nee, hij zit nu gewoon cool te zijn in de horloge-doos.
Pb komt eraan…

Thanks

1 like