@WestateWatches volgens mij is dit de juiste volgorde
Haha Jeroen, dat doe ik altijd toch? Zit je? Ik ga je even wat moois sturen.
Neuh.
Dit dus. Je enige beperking is je eigen fantasie.
. Ook als u meedeelt in de winst?
De winst is dat ik deze als enige ter wereld draag
Modden is toch een beetje hetzelfde als met Duplo spelen? Kwestie van verschillende blokjes uit verschillende dozen op elkaar stapelen (wel even goed kijken of het wel past) en je hebt iets nieuws en unieks!
Ja, Duplo voor volwassen kerels!
Bijna. Maar soms wil je blokjes op elkaar die niet passen of blokjes die niet van Duplo zijn, maar iets anders. tja daar zit je dan met je idee, zonder eigen Duplo-fabriek. Of de vergelijking op gaat is een best wel afhankelijk van de mod.
Erg fraai gedaan!
Absoluut! Probeerde het allemaal een klein beetje te relativeren, dat veruit de meeste mods āalleen maarā het bij elkaar rapen is van een bestaande band, kast, caseback, uurwerk, wijzerplaat, wijzers (ok, kunnen er drie, of vier zijn), datumring, bezel, bezel insert, evt ander glaasje en/of kroon. Dat zijn elf āDuplo steentjesā. Dat wil overigens niet zeggen dat uiteindelijke creaties niet fantastisch kunnen zijn. Au contraire. En het in elkaar zetten van alle stukjes is ook wel iets geavanceerder dan Duplo Maar het moeilijkste blijft het design creĆ«ren, niet zozeer het technische aspect.
Voor mij zou een echte modificatie iets zijn dat je zelf aan de kast vastlast, bijschaaft, je wijzerplaat met plasmabrander te lijf gaat, een extra complicatie inbouwt, zelf een skeleton maken van wijzerplaat en uurwerk, de bph verhogen van 18k naar 36k door wat tandwielen aan te passen, etc.
Ah ja zo begreep ik het ook hoor ik trok de vergelijking gewoon nog iets door.
Ik vind daarom het aanpassen van onderdelen leuk (om te zien), simpel soms het patineren / sojaneren / zoutzuur / ammoniak etc etc . Of mensen die dus zelf eigen ontworpen bezels of inserts gebruiken.
De dingen die jij noemt gaan alweer meer richting @stefanketelaars, dat noem ik geen modden meer
Onderstaande geeft aan hoe ik denk over jouw verslag en over de fantastische Seiko Skx mod.
'Nuff said
Begrijpelijk dat je hier niet verder op in gaat, je moet wat voor zoān gave mod over hebben .
Knap gedaan, heel mooie one-off! Een idee hebben van wat je wilt is ƩƩn, maar 't moet allemaal ook maar net een samenhangend geheel zijn. Lijkt me niet gemakkelijk, maar is jullie goed gelukt!
Nu je het zegt. Het lijkt me best leuk om eens te zien hoe hij een bestaande Seiko, of Vostok, zou modden als hobby in zān vrije tijd!
Het horloge is erg mooiā¦
Ik heb niet alles gelezen⦠sorry
Maar waar kan ik de bezel en insert kopen??
Bedankt
Ik zie wel wat mooie dingen bij DLW waar ik hebberig van word.
En de bezel vind je standaard op je SKX
kan/wil je ook een foto zonder filter/bewerking posten? ben benieuwd hoe hij er dan uit ziet.
man man man wat een troep
haha nee man heeft geen filter nodig om het plaatje perfect uit te laten komen, helemaal top!