HanDavinci's 1995 Omega Speedmaster Professional - JPN

Hoi!

Ik wil jullie mijn nieuwe ouwe Speedmaster laten zien. Dankzij een vakantie en het kwijtraken van mijn geld door een Aziatische bank duurde het allemaal iets langer dan verwacht, maar eindelijk heb ik een tritium Speedy om, joepie!

Eigenlijk was ik op zoek naar een “echte” vintage Speedmaster (145.022.xx met stepped dial tot Q3 1973), maar ik kwam er snel achter dat die ouwe vodjes niks voor mij zijn. Ik kreeg de kriebels van die groen uitgeslagen meuk, ik zag bij @Erik11 dat een 90’s Speedy eigenlijk veel mooiere patina heeft en tegelijkertijd kwam deze langs bij Specialdial.com.

UPS heeft mij qua import wel redelijk hard in mijn ree…over het bankje gebogen, dus die vraag hoef je niet te stellen. De blijheid is nu een 9/10, het had een 10/10 kunnen zijn. :joy_cat:

Vandaag kwam hij dan eindelijk binnen en ik had zin om wat foto’s te schieten.

Full set, Japan deliveld in 1995!

Bombproof verpakt met een heleboel Japanse kranten eromheen, ik moest meteen denken aan you-know-who.

Kiek Ans, de knakworstjes zijn in de aanbieding!

Ik ben geen grote Speedy-adept, maar ik geloof dat de wijzers vervangen zijn. Het matcht net niet goed genoeg om uit hetzelfde jaar te komen. Tritium is het wel en het stoort mij gelukkig niet.

Hij arriveerde op een 1479 band, waar nu de nieuwe 3861 Speedmaster band op gebaseerd is. Rinkelen en rammelen? Zeker! Maar volledig rekloos en het zit heerlijk.

Ongepolijst is het horloge niet, maar alles is na 27 jaar nog zo lekker scherp, de gravures diep en dat zijn toch wel de dingen waar ik blij van word. Dat had ik bij een 70’s Speedy niet gevonden (voor een normaal bedrag).

Kort verhaal lang, ik ben tevreden. Ik wil hem eigenlijk op NATO gaan dragen, maar met dit warme weer hou ik hem lekker op staal.

Nu nog één belangrijke vraag voor vanavond. Wat gaan we doen met een Japanse Speedmaster om de pols?

  • Barbecue :meat_on_bone:
  • Sushi :sushi:

0 stemmers

Groetjes uit Twente!

257 likes

Mooi Han, je weet mij altijd weer te verbazen met jouw horlogekeuzes.

Dus eet smakelijk en geniet er van!

2 likes

Barbecue, dan zie je meteen of het plexiglas smelt…

:wink:

Geniet van jouw mooie nieuwe aanwinst!

3 likes

Prachtig zeg. Mooie patina inderdaad. Hebben de wijzers ook nog originele lume?

1 like

Congrats. Ik vind hem mooi. Benieuwd hoe lang die blijft. Speedy’s hebben een reputatie op dat vlak…

3 likes

joaquin-phoenix-smile

Groetjes uit Helmond :v:

5 likes

In positieve of negatieve zin ?

1 like

Ik geef het twee weken! Hij is gaaf! Veel plezier ervan.

2 likes

Vet Hanzel, doe hem maar om met alles wat je nieuw hebt, wanneer we gaan eten.

Nee doe maar niet trouwens bij nader inzien. Ik wil mijn bord rustig kunnen leegeten zonder gasten.

Ik mis de JB nato trouwens :pleading_face:

1 like

Prachtig Han, you’ve done it again. Een van de mooist verkleurde exemplaren die ik heb gezien.
Lekker van genieten deze zomer

1 like

Nice catch. En explain please :slight_smile:

1 like

Mooi ding Han! Die indexen hebben wel de perfectie qua kleur :slight_smile: Dat maakt hem gewoon net even wat lekkerder dan een nieuwe (hoe wel die ook niet te versmaden zijn natuurlijk).

1 like

Congrats.
Tof…

afbeelding

Doe maar speedy sushi

Krijg je ook beetje GTG feel

4 likes

Prachtige aanwinst! Benieuwd hoe deze op NATO staat. Veel draag plezier!

1 like

Nice Han! Mooi hoe je steeds weer nieuwe plannetjes hebt en die ook ten uitvoer brengt.

1995…. Mooi jaar! :ok_hand:

afbeelding

3 likes

Hier kun je gewoonweg niet fout mee zitten. Veel draagplezier :+1:t2:

1 like

Mooi hoor! Idd lekker kleurtje zo. En dat Asahi bier is best lekker.

1 like

Leuk horloge en heel mooie foto’s. Geniet er van!

1 like

Tof horloge! :call_me_hand:t4:

1 like

Mooie foto’s, gave aanwinst!

1 like