Handen gewassen, Breitling kaduuk

Fijn dat deze weer werkt!

Nog een tip voor volgende keer (volgens mij niet genoemd): direct batterij er uit halen. Dingen gaan kapot door kortsluiting. Geen batterij = geen stroom = geen kortsluiting. En dan laten drogen inderdaad.

3 likes

Mocht het ooit nog eens voorkomen dan zal ik hieraan denken.

Voor mij vooral een eye-opener dat je toch op moet passen met de waterdichtheid van oude horloges. Dit apparaat is ergens uit de jaren '90. Hij voelt verassend genoeg vrij modern aan, waardoor ik er zorgeloos mee omga. Iets te zorgeloos. Zoals aangegeven eerst maar eens echt waterdicht maken voordat ik er weer mee op pad ga. Ik draag hem namelijk ook gewoon als ik ga zwemmen met de kinderen.

1 like

Ik zou zoiezo het uurwerk na laten kijken, water plus metaal = corrosie, ook al valt het niet meteen op

Als je ergens overgangs weerstand door corrosie krijgt dan lopen de kosten snel op ben ik bang…

1 like

Goed adres is Clockwise in Hellevoetsluis!

1 like

Als het alleen om een WD service gaat dan is Breitling zelf waarschijnlijk een van de betere opties.

2 likes

De Aerospace is een heel kwetsbaar horloge, omdat de functies voor een deel werken door het indrukken van de kroon zit er dus altijd ruimte tussen de kroon en de kast. Daarom kan er relatief makkelijk vocht naar binnen. Ik heb er zelf eentje gehad waarbij de stift was doorgeroest en was afgebroken.

1 like