Hands-on: Marine Nationale straps

Ik heb een Erika mn strap voor mijn Sinn UX, een relatief zwaar horloge, maar het horloge beweegt niet op mijn pols.
Ik heb ook een aantal soortgelijke mn straps van diverse site´s, maar die liggen allemaal bijna ongebruikt in de doos. Het comfort van de Erika strap heb ik nog niet gevonden bij een ander merk en ik zoek ook niet meer. De Erika straps zijn wat duurder, maar kost wat, maar dan heb je ook wat.
Ik vind ze ook comfortabeler en sneller om te slaan dan de nato straps die ik ook gebruik.

2 likes

Dan ga ik me er maar eens in verdiepen en bestellen. Kan ik er uit ervaring over meepraten.

1 like

En de band die bij de Alpinist zat.

Maar nee hoor. Ik trek slechte reut alleen niet. En als ik iets niet goed ontworpen vind, wil ik het ook een ander liever niet aandoen.

1 like

Die foto van de Nomos is geniaal Zulu. Perfecte match van dat blauw orange in de band en het horloge.

1 like

Thanks! Wat dacht je van deze?

Dat doet me beseffen dat ik echt al een kleine 2k aan Erika bandjes heb uitgegeven in de afgelopen jaren :pensive:🥲

Had wel een webshop kunnen beginnen met gebruikte Erika elastieken :joy:

13 likes

PRACHTIG.

Je hebt me overtuigd Zulu. Ik ga nu een Erika bestellen.

1 like

#influencer :v:

2 likes

Yep, een echte influencer

2t4u73

Hopelijk volg ik niet het pad van jou Zulu

2 likes

Sinds lange tijd ook ook weer eens een Erika’s Original MN om de pols.
Blijft leuk! :beers:

5 likes

Incoming

4 likes

Die foto’s van Zulu zijn s*xy! De blauwe gaat ook maar op de wishlist voor mijn BB58 :slight_smile:

2 likes

Weet iemand welke mn strap ik kan bestellen in 19mm voor een horloge met fixed lugs?

Bijna alle straps van Erika zijn verkrijgbaar in 19mm.

1 like

Op Steward, dit keer de 'zachtere" Poly versie, veel elastischer dan Nylon versie, achteraf had ik deze liever 0,25" korter besteld maar niks schokkend. Deze zou misschien in de zomer net nog wat prettiger kunnen zijn geweest…

6 likes

Zo ff lekker pielen :sweat_smile:

9 likes

Had er een aantal van Erika’s op mijn LHD.
Op mijn Pro gaat er zeker ook één komen maar nog geen idee welke een beetje mooi staat.
Helaas van 22mm lugsize LHD naar 20mm op mijn Pro anders had ik ze kunnen houden.
Staan er twee hier te koop van me.
Echte aanrader.

2 likes

Goed, dit is dus wat mij betreft een redelijke set zwaargewichten op een MN strap.
Seiko SBBN031 op een 22mm vintage groen
Seiko SKA371 op een 22mm vintage zwart met zwarte bies.
Crepas Megamatic op een 1e generatie 22mm zwart met witte bies
Seiko S23626j1 op een 22mm vintage zwart met gele bies.

4 likes

Die Crepas blijft leuk.
Bijzonder horloge met echt geweldige wijzers.

+1 voor de laatste alinea van deze verder ook uitstekende en onderhoudende review. Heb dubbel gelegen.

Wie o wie doet een review van deze?

Goedkope Erika’s of Dure Ali’s?

https://www.horlogeband.com/Elastische-horlogeband-20mm-nylon-grijs-wit-G470/