Wat een geweldig k horloge
Mooie review, veel draagplezier
Ontzettend leuk geschreven, en, wat een heerlijke foto’s zeg!
Mooie review en geweldig horloge. Veel plezier ermee.
Toch even een dingetje om over te zeuren: de IWC Mark XVIII is de erfopvolger van de W.W.W. en de Mark XI die IWC voor de geallieerden maakte tijdens (W.W.W.) en vlak na (Mark XI) WOII. De Big Pilot is de moderne versie van de Duitse Flieger die IWC in hele kleine oplage voor de Luftwaffe maakte.
Geweldige review zoals gebruikelijk, en moet toe geven dat je een overtuigend betoog voor Stowa houdt! Geniet ervan!
Een kenner
Gelukkig, want die staat ramvol spelfouten
Welles
Zal ongetwijfeld te maken hebben met het zichtvenster (dacht dat Archimede dat niet heeft).
Absoluut.
Zeker waar maar ondraagbare afmetingen. En had ik al gezegd dat die zwaar overpriced zijn?
Dank mannen!
Hij is weer leuk Dennis. Één van mijn favoriete soort topics om op HF te lezen . Lekkere foto’s ook weer.
Kijk! Een handwinder, zoals het heurt op een Flieger
Damn you, Archimede
Lekker geschreven verhaal weer hoor. Voor al onze tl;dr-leden hier alle info die je over het horloge moet hebben:
Klasse verhaal met klasse foto’s.
Ik denk dat ik cum laude op WWII kan afstuderen
Mooie review.
Dank je wel. Ik heb genoten van dit mooie item ochtendentertainment! Zowel van de tekst als van de foto’s.
Hele fijne hands on weer! Wil zelf de Nav B graag eens proberen, was bij de advent weer net te laat.
Wat is dit voor fijne combi dan? Clover?
Gr, HJR
Helaas wel. Ik had in de Ikarus ook zo’n zichtvenster. Dus heb ik nu twee Fliegers gehad waar ze een zichtvenster op een bare-bones ETAatje laten zien, en zelfs op top grade is het niet verheffend.
Eigenlijk zou het mordicus verboten moeten worden om zichtbodems te doen op onafgewerkte uurwerken. Als je geen striping, sonnenschliff, geblauwde schroeven en/of volledige balansbrug hebt, gewoon niet doen.
Ziet er inderdaad fijn uit. Ik wil het weten. Dan prak ik er ééntje op m’n
Diaboliq
De handwinder kan het prima hebben hoor. Een Sellita weliswaar, maar samesame. Ik heb niet zo’n technisch oog dat ik me eraan erger dat ik iets leukers zou willen zien
Maargoed, qua historisch correct en toolwatch instellkng zou ik eigenlijk de voorkeur geven aan handwinder/dichte caseback.

Diaboliq
Baas boven baas!
Gr, HJR