Heb je een Pontiac automatic, show 'm hier op het forum

Deze heeft dringend een nieuw glaasje nodig om de bijzondere wijzerplaat tot zijn recht te laten komen

4 likes

Probeer het glaasje eens op te poetsen! :slight_smile: Gebaseerd op wat ik bij anderen heb gezien denk ik dat je het weer helemaal fraai kunt krijgen, behalve dan dat barstje boven de secondenwijzer :confused: maar dat geeft dan juist weer wat karakter zullen we zeggen? :angel: En niet geschoten is altijd mis

En nog een paar voor de polijstmachine

behalve de Golden Arrow, die krijgt een geheel nieuw glas zodra ik de maat vind

4 likes

Die Nederlandse dagaanduiding, houd op met me. :heart_eyes: Ik wil ooit nog eens een JDM Seiko met kanjiwiel, maar nu wil ik dus ook NTM (Nederlandse thuismarkt? :stuck_out_tongue_winking_eye:) met 'zon’newiel.

1 like

Hallo Maurits,

Deze heb ik vandaag aan de pols. Geen automaat, maar wel mooi genoeg om even te plaatsen vind ik :blush: Hij is superplat, Peseux 320 handwinder en bijna in NOS staat. Alles nog origineel, ook de kroon. De mooiste die ik tot-nu-toe heb gehad.

Nu ik je toch spreek. Fijne feestdagen gewenst en een goed en voorspoedig 2019!

Groeten,
Klokkengek.:slightly_smiling_face:

4 likes

Vanmiddag nog een klusprojectje binnengekregen.

Edit:
Sorry, geen automaat

3 likes

Mooi horloge, prachtige foto. Ik dacht: “wat leuk, een gekartelde lunette” en merkte toen de gigantische resolutie van die foto op. Dus: klikken, en dan zo ontzettend scherp zien hoe die lunette is bewerkt, echt een juweeltje! :slight_smile:

(Ik raad eenieder van harte aan dat plaatje in de oorspronkelijke resolutie te bekijken.)

1 like

Foto van mijn Pontiac duo, waarvan 1 automaat :slight_smile:

De memomatic heeft een 2481 Tissot uurwerk en de memodate een 2461 Tissot.

Ze lijken behoorlijk op elkaar, maar de wijzerplaten hebben veel subtiele verschillen :slight_smile:

Beide volledige service gehad en lopen top :muscle:t2:

6 likes

Dank voor je vriendelijke woorden.:blush::+1:

@klokkengek Hartelijk dank voor de goede wensen.
Ik wens jou en natuurlijk alle anderen hier op het forum ook - nu al - prettige feestdagen en een gezond en voorspoedig 2019

Overigens, die mooie Pontiac van je was me al opgevallen toen je hem hier in augustus liet zien. Een zeer elegant model uit de periode, dat er nog echte Pontiac horloges gemaakt werden.
Ik vind vooral de ingesneden/uitgefreesde indexen erg mooi. Die zie je helaas maar weinig.

3 likes

Dank je Maurits! :blush: Ik ben er ook heel erg blij mee en koester hem! :slightly_smiling_face:

1 like

6 likes

3 likes

Prachtig exemplaar. Zeldzaam, en keeper! Top!

1 like

Ik ben best wel blij met Pontiac, hier een paar van mijn Pontiacs
Heb er nog een paar. De **** Pontiac naguer Diable Rouge heb ik nooit meer elders gezien. Heb deze al meer dan 45 jaar. Werkt nog steeds perfect, ziet er niet echt mooi meer uit.

3 likes

AS 1361N loopwerk, werkt perfect.

5 likes

2 likes

2 likes

Ik heb ook een Pontiac.
Een 1085, net als Wim van Est, maar met een ander caliber.

btw nu in service bij @Aad57

=edit= oh wacht ff. Het is een handwinder… excuus

2 likes

2 likes