Heb je een Pontiac automatic, show 'm hier op het forum

Deze heb ik vorige week gekocht. Een redelijk zeldzame verschijning uit +/- 1960, superplat en NOS conditie. :blush:

EDIT: die nieuwe Pontiac quartz modellen hebben niets van doen met het echte Pontiac van vroeger, waar wij het hier over hebben.:sunglasses:

7 likes

@Richz1986 kom er maar in.

2 likes

Harry, wat heb jij gemazzeld bij deze werkelijk prachtige NOS Pontiac handopwinder met kleine seconde, ‘ik kriege d’r kippenvel van, echt woar heuâh’. Pontiac op zijn allerrrr best, zo te zien.

Je kunt met recht trots zijn op je aankoop, velen waaronder ik zullen begerig en licht kwijlend er naar kijken op de zeer mooie foto’s. Harry, bedankt voor deze superrrrrr post vandaag !!

2 likes

Ja Richy… laat zien die mooie Pontiac Gulfstream van jou! :sunglasses::+1:

2 likes

En jij hartelijk dank voor jouw enthousiasme! :+1::blush:

2 likes

Jouw EDIT, +1 !!

2 likes

Graag gedaan, tot je dienst, Harry.

't Kost trouwens niet veel moeite om bij deze
aanblik enthousiast te zijn of worden.

2 likes

Daar komt die dan!! :+1::+1:
Wel een handwinder dan dus geen automatic :wink:

4 likes

TOPPERTJE! :+1::sunglasses:

2 likes

Mijn eerste eigen horloge

3 likes

‘Montre magnifique’, ook jouw exemplaar is ‘exemplarisch’ voor de Pontiac handwinders, hoe mooi die wel kunnen zijn, mits bijgehouden.Zoals duideljk het geval is hier, Richz1986. Hulde, mijn beste jongen en
om met iets te spreken, dat Ide @anon50762135EV zou kunnen hebben uitgevonden:

"Het exemplarische zit 'm in het voorbeeldige van deze werkelijk tot goed monster voor de gehele lijn Pontiac handopwinders kunnen dienende … (haalt ff opnieuw adem)… Pontiac handopwinder !

2 likes

Duikertje

5 likes

flieger63, jouw Pontiac is ook een ‘smullertje aka eyecandy’ om te zien,
prima foto en een horloge om ‘u’ te noemen.

1 like

Mooi duikertje, @DJ_, daar kun je trots op zijn. 't Is toch g*dgeklaagd, dat de Pontiacs niet opnieuw als handwinder, automatic en al dan niet in duiker-uitvoering in productie worden genomen, bijvoorbeeld als ‘pet project’ van 'n rijke miljardairszoon of -dochter.

Misschien kan het al wel als miljonairszoon of -dochter, I don’t know, but surely hope so. “Pontiac shall live again, ‘tick tack, Pontiac’!” Wellicht dat @anon50762135EV 't aan Willem-Alexander kan vragen, 'n volgende keer dat-ie bij Ide komt tanken aan het Shell A12 tankstation?! Zol dat gaon, Ide?!

@DJ_, jouw duiker never en te nooit verkopen, not ever ! En alsjeblieft, ga nooit met dit mooie duikertje zwemmen.

1 like

Hahaha, man dat heb je goed onthouden :joy: Ik zal het Wim-Lex even vragen, beloofd.

EDIT: dat heb je gewoon op moeten zoeken, want dat zijn teksten van 3 maanden voordat je lid werd hier :wink:

@DJ_ is dat duikertje te koop? :smile:

3 likes

Thanks @anon50762135EV, Ide, obrigado!

Inderdaad is de zoekfunctie erg geschikt
voor op het forum. Hahhaha :wink:

Ik heb dit, tot op het bot versleten, handopwindertje gehad. Liep nog best goed ook.

PontiacCorrosief

4 likes

Ide, mijn MeisterAnker ga ik ook never en te nooit meer verkopen: +5 à 6 seconden voorloop per week, nog binnen de chronometer-norm.

Hoe kan dit toch met een Seiko NH37A-SII met seconden-hack en handopwinding zo zijn, een uurwerk van zo’n € 30 à 35 gemiddeld op internet te koop. Mijn MeisterAnker was in zijn geheel € 80, dus je ziet, dat 't uurwerkje al zo’n 40% à 45% van de totaalprijs van de MA is.

Voor mij is het een juweeltje, mijn MeisterAnker(MA) en ik ben er stik-trots op, op mijn automatic horloge, maar ook op zijn gangwaarden.

1 like

Johan_br, wat een mooie Pontiac heb je daar, op een mooie foto gezet.
Ik wou maar, dat je hem, versleten of niet versleten, aan mij had verkocht.

Het zal jou als liefhebber van Pontiac wel veel moeite hebben gekost, om
’m te moeten missen. Bedankt voor je goede foto en ik leef met je mee.

De horloge-stijl van jouw Pontiac doet me denken aan vroegere merken,
zoals Ingersoll en Grün, maar ook Reliant bijvoorbeeld.
Voel je 't aan, wat ik bedoel, Johan_br?!

[Harry (@Klokkengek) voelt 't ook wel aan, wat ik bedoel, denk ik?!]

3 likes

Ja ik voel het hoor… Ook ik leef met @Johan_br mee… maar je doet er zo weinig aan. :confused:

We hebben allemaal onze verliezen… Kort geleden verkocht ik deze prachtige Pontiac handwinder aan een jong enthousiast forumlid. Ik wilde hem graag echt matsen en dat deed ik ook, maar nu zit ik wel met ‘une tristesse énorme’ opgescheept… Het is allemaal een kwestie van ‘loslaten’ … maar HOE??? :thinking::smile:

5 likes