Hebbes!

:wink: laat ik die laatste regel nou net gemist hebben :wink:

gr Ron

bikerplus Schreef:

:wink: laat ik die laatste regel nou net gemist hebben
:wink:

gr Ron

Ik vermoedde al zoiets. :smiley:

Ehrr,… Henrik,

Als jij weer eens een opruiming hebt, kan ik het dan persoonlijk komen afhalen, en betalen met vlees?

Lijkt mij wel wat hahaha

door omstandigheden niet naar een horloge beurs en hier zal het dus wel rustig zijn.
een reactie op dat groene ding: ik vind hem dus echt erg. de tint groen is ook exact dat tijdsgewricht.
merkwaardig genoeg is die van Henrik wel aardig en dat zal de opgeknaptje staat dan zijn.H et is ook gewoon een kwestie van smaak.
in mijn verleden heb ik meer verzameld, en als voorbeeld: ik wilde alle verhalen van 1 schrijver hebben, ook de niet vertaalde werken. die waren ook soms niet vertaald omdat het niet zo super was en toch wil je ze hebben. de “heb”-drang"komt dan voort uit een biochemische loop in de hersenen om iets compleet te willen hebben.
na opknappen zal het horloge er beter uit zien, en mooie zaak voor Rob.
een overzichtsplaatje van de serie zou interessant zijn.

we zijn hier natuurlijk gewend om voornamelijk juichende vervolg berichten te plaatsen, en ik ben benieuwd hoeveel ruimte er is voor afwijkende meningen.
als we allemaal hetzelfde najagen is het ook niet meer te betalen. Seiko is een apart merk: vanuit verzamelwaarde is het geen toppie maar ze maken - denk ik- wel de beste value for money in de horloge wereld.
ik zou mijn eerste eigen aankoop (Seiko) toch ook eens moeten laten opknappen. glaasje, polijsten, uurwerk een dikke beurt, de band bijstellen.
maar voor dat geld koop je 5 nieuwe.
een goede horloge dag.

Tja Willem, alles hier heeft te maken met hebben, want als je er heel erg goed over nadenkt, hebben we helemaal geen horloge nodig.

Gewenning, en gemak kun je noemen, maar willen hebben is toch de grootste drang om iets te kopen.
En met alles, antiek, techniek, nieuw, oud, kunst en litch is iets wat je ligt, of juist niet.

Maar als je goed leest, soms tussen de regels door, lees je heel veel afwijkende meningen, die net zo vaak onder gesneeuwd worden door positieve reacties, want dingen die wij leuk vinden moet iedereen leuk vinden.

Vaal als de horloges niet mooi zijn, is het verhaal erachter dat vaak wel.

Veel plezier met het opknappen.

Er is alle ruimte om te vertellen hoe je over een aanwinst denkt.
Of je het bewuste horloge nu mooi of lelijk vindt is gewoon een kwestie van smaak. En dat verschilt nu eenmaal!
Maar daarom mag de persoon in kwestie best feliciteren met de aanwinst.

Willem55 schreef:

ik zou mijn eerste eigen aankoop (Seiko) toch ook eens moeten laten opknappen. glaasje, polijsten, uurwerk een dikke beurt, de band bijstellen.
maar voor dat geld koop je 5 nieuwe.

Dat klopt ongetwijfeld wat je zegt, maar als je ‘eerste’ Seiko 5 weer blinkend aan je pols prijkt,voelt dat denk ik beter als een gewone nieuwe.
En ik denk dat het op zich niet zo duur hoeft te zijn als je denkt als je een beetje rond vraagd?

gr Ron

heren bedankt voor de feedback. ik begrijp overigens de verzameldrift best inclusief de gevolgen.
Ron: jij hebt gelijk dat die beter zal voelen, daarom ligt het ook nog steeds in de la.
inmiddels kan ik meer betalen en kijk ik naar andere horloges maar nog steeds zou ik het oude seikootje graag in nieuwstaat herstellen.
nu we het er over hebben, ik heb nog nooit iemand ontmoet die hetzelfde model had.
en dat kunnen de rolex explorer dragers niet zeggen.
maar die zoeken elkaar dan ook regelmatig op :wink:
groet

Onder dat glas zit een erg mooie wijzerplaat en zeer fraaie blauwe en orange streepjes in de minutenring. Even een vers glas erop en het is al een heel ander horloge.
De interne bezel draait niet, de dagschijf moet een duwtje hebben.

Rob, ik heb je leren kennen als een aardige gozer, daarom durf ik dit wel te posten, wat een lelijk horloge! :slight_smile:

Heel veel draagplezier met dit ontbrekende stuk in je collectie

gr,

Vincent

dat was mijn eerste reactie ook maar als je de post van henrik op 15-10 bekijkt valt het weer mee (maar aan mijn wishlist heb ik 'm nog niet toegevoegd :wink: )

Je moet wel even door het glas heenkijken (figuurlijk dan) om dit aan te schaffen:D
Ik vind hem niet erg mooi, maar dat hoeft niet: als de collectie hiermee compleet wordt is het een goede aanwinst!

Dit is een mooie voor een voor-na post…