Helaas geen virus

Ik heb wel redelijk een Seiko virus, maar aangezien Seiko zoveel verschillende modellen heeft gemaakt en maakt, zit er genoeg tussen wat niet aan mij besteed is, net zoals dat voor alle andere merken wel geldt. Zo zijn bijv. alleen de oude Breitling modellen voor mij leuk. En van sommige andere merken vind ik bepaalde modellen ook goedkoop ogen of de afwerking niet je-van-het,

Daarbij zijn er ook nog eens verschillende gradaties, waarbij een Seiko 5 in feite het meest eenvoudig is. Als ik de Phoenix serie zie, krijg ik het daar wel warm van… De GS serie echter: prachtige uurwerken en techniek, maar qua uitstraling vind ik de meeste wat gewoontjes.

Ik vind het wel leuk dat Seiko een echte manufactuur is en zoveel vindingen/patenten heeft. Als je de hele Seiko geschiedenis kent, krijg je er wel meer respect voor en verdient het eigenlijk net zo’n imago als de beroemde zwitserse horloges.

Of ik besmet ben met het Seiko virus, denk het niet maar heb er wel een paar en net nog 1 besteld.

Wat de Samurai betreft, ik heb de stalen uitvoering met zwarte wijzerplaat en van deze uitvoering vind ik ‘it grows on you’ ik vind namelijk dat je hier heel erg sterk de japanse kunst cultuur in kan herkennen, schoonheid door eenvoud, maar je moet het wel leren zien. Dus ik kan me aansluiten wat hier eerder is gezegd, je gaat de Samurai mooier vinden naarmate je er langer naar kijkt. Wat bij sommigen wel > 10 jaar kan duren:D

Mijn eerste Seiko is de SKX007, gekocht van mijn kleine wisselgeld na 3 maanden werken in Zuid Korea, kende ik al jaren en is een tijdloze klassieker.

Mijn 2de Seiko werd een Monster, leren kennen via dit forum, vond hem helemaal nix maar na 3 jaar kijken hem toch aangeschaft, is mijn werkklok en is na 4 jaar nog in hele mooie staat en ik vind b.v. dat Rolex Sub qua band daar nog een puntje aan kan zuigen, zeker als je de prijsverschillen qua band ziet (€ 650 vs € 45)

Mijn Seiko Samurai stalen uitvoering zwarte wijzerplaat vond ik de mooiste van de Samurai’s, heb ook de Titanium uitvoering gehad met de blauwe wijzerplaat, maar die is zo licht om te voelen aan de pols dat ik die nix vond, qua ‘feel’. De afwerking van de Samurai staat op een nog hoger niveau dan de Monster.

Mijn laatste aanschaf is deze de BFK-Plus (is nog in bestelling en komt saffier in) http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=10531

Virus nee, maar op zijn minst een lichte bevlogenheid voor Seiko, maar dat is hoofdzakelijk door de aanstekelijkheid van Robbie409.

Genesis

Tja, wat impliceert het Seiko-virus. Als ik de reacties in dit topic zo lees, dan krijg ik de indruk dat het met iedereen wel meevalt. Ik moet bekennen dat ik 't een leuk merk vind, al vind ik niet alle horloges van Seiko mooi.
Laten we het vooral erover eens zijn dat de prijs-kwaliteitverhouding bij Seiko dik in orde is. En dat heeft niets met smaak te maken of met een Seiko-virus.

Ook al denk ik besmet te zijn met het virus, ik zie genoeg Seiko’s die me volslagen koud laten. Sommige vintage-Seiko’s daarentegen zijn zó mooi! :slight_smile: