Hele fijne band: Barton Elite Silicone

Soepel, veel gaatjes en een slim systeem om de tweede keeper op zijn plaats te houden. Helemaal niet duur ook nog. Een sluit perfect aan op de scuba dude.

16 likes

En staat nog goed ook :grin:

3 likes

Het zijn inderdaad hele mooie banden; maar zo strak als jij hem draagt krijg ik nu al bloedomsloop tintels in mn vingers… Misschien een gaat losser doen dat rubber geeft wel wat mee.

Ik heb dezelfde en ben het helemaal met jou eens; erg fijn bandje zeker voor de zomer. Inmiddels ook één besteld voor een ander horloge.

Er is al veel over gezegd

top banden, heb er zelf 2. En inderdaad die oplossing met die keeper is zo simpel en zo effectief.

Even dit topic nieuw leven inblazen:

Ik loop met de gedachte om een Barton Elite Silicone voor mijn Casio Duro te kopen maar in reviews lees ik dat de band weliswaar zeer comfortabel is maar ook redelijk dun en niet heel “stevig” en mijn ervaring met flinke (44mm) duikers als de Duro is dan dat het horloge een beetje “wiebelig” op je pols gaat liggen. Ik draag 'm nu met een Ali Tropic FKM, die is ook wel aardig buigbaar in de langte richting maar als je de band als het ware inknijpt tussen de zijkanten is ie redelijk stevig.
Benieuwd naar ervaringen…

Prima band voor op de duro hoor, heb hem er zelf ook op gehad. Geen probleem :man_shrugging:t2: vind alleen dat ze redelijk veel stof/vuiltjes aantrekken

Een nato of MN kun je ook inknijpen maar zit toch ook stevig?

Nee dat vind ik niet echt stevig zitten, gisteren op single pass NATO gehad maar het horloge ligt dan toch een beetje los op de pols of het trekt een beetje scheef strak, zal wel aan mijn polsen liggen.
Ik hou wel van een beetje solide band “gevoel” bij een stevige duiker als de Duro.

Jammer dat de Bartons ook stof aantrekken.

Met MN heb ik geen ervaring behalve een Ali versie en dat vond ik echt helemaal niks, stugge stof die als een soort elastiek om je pols zit…

Bedankt voor je toelichting op de Barton!

2 likes

Heb je al eens een Tropic overwogen? Stevig, Staat tof op een duiker en trekt veel minder stof aan dan de Barton banden:

1 like

Ja ik heb een Ali Tropic FKM, stukken goedkoper al weet ik niet of er kwaliteit verschil is met de WatchBandit uitvoering…

1 like

Er is wel wat verschil, ik heb beiden.
De Ali Straps “plakken” iets meer en zijn langer (kan ook een voordeel zijn)
De WB straps zijn wat soepeler nog.
Bij Ali meer kleuren en meer maten beschikbaar.

1 like

Dat is precies wat ik wilde weten, bedankt! Voor mijn 17,5cm pols zijn de Ali straps net te lang. Misschien één proberen, zwart heeft iedereen wel.

1 like