Hey.
Leuk dat jullie hier nog weer aandacht aan geven :)
Nou hij bevalt mij errug goed kan ik jullie vertellen.
Het enige nadeel is dat ik al mijn andere horloges nu veel minder draag, haha.
Dat alle wijzers apart van elkaar kunnen bewegen is ook wel grappig.
Toen laatst de zomertijd afgelopen was liep het horloge ook exact om 3 uur ‘s nachts een uurtje terug wat erg leuk was om te zien.
De tijd zet/stelt zichzelf elk uur bij en dus loopt ook ALTIJD goed en exact gelijk met mijn telefoon (werkelijk op de seconde !!).
De batterij laad zich op via licht, maar heeft toch nog toe alleen nog M (medium) aangegeven. Ben benieuwd of ik die nog een keer op een of andere manier op H (high) kan krijgen
Hier nog een linkje naar mijn "review’ (ahum :)) op MOOIHORLOGE.NL --> http://www.mooihorloge.nl/casio-eqw-a1200db-1aer.html?utm_source=google_shopping&utm_medium=feed&gclid=CjwKEAiA7ZajBRCpur2xi47n1zkSJADqV2WlEvNxW-Ho7U0XsKPPpziYiRYgS8dstBRD6JZ2XD-_IhoCfgXw_wcB
Zie trouwens dat ie nu (weer ‘in stock’) veel goedkoper te koop is bij CreationWatches.com. Helaas wastie daar toendertijd "out of stock’ en ik, zoals gewoonlijk, kon niet wachten om te bestellen
Ben ik ook wel benieuwd naar:) Ik heb de
EQW-A1000DB pas gekocht prachtige techniek die er
in zit, en heb gelijk een vraag die van mij is
Made in Japan bij andere Casio’s en ook bij Seiko
zie ook movt in Japan op de wijzerplaat staan zit
hier kwaliteits verschil in of maakt dat niet uit?
Dat is ook een mooi exemplaar
Van movements heb ik niet zo’n verstand
Bij mij staat op de achterplaat - Japan Mov’t Cased in China
Dankjewel Thomas! Leuk om terug te horen hoe jouw aankoop bevalt. Dat gebeurt inderdaad niet veel, maar tegelijkertijd denk ik; waarom eigenlijk niet. Dat is toch superleuk om te delen?
Moderators, misschien een leuk idee om een rubriek “reviews” te maken? Fijn dat de Edifice zo goed bevalt, Thomas. Wat een goede tip ook (creationwatches). Nu is de verleiding wel heel erg grootX(
De tijd zet/stelt zichzelf elk uur bij en dus
loopt ook ALTIJD goed en exact gelijk met mijn
telefoon (werkelijk op de seconde !!).
Als je de RC sync bedoelt, als ze het niet veranderd hebben, wordt de RC enkel na 00:00 elk uur tot 4 of 5 uur gesynct. Wanneer dat gebeurt, zie je de secondewijzer ook naar de R of W gaan. Dat gebeurt dus als het goed is niet elk uur door de hele dag heen.
De batterij laad zich op via licht, maar heeft
toch nog toe alleen nog M (medium) aangegeven. Ben
benieuwd of ik die nog een keer op een of andere
manier op H (high) kan krijgen
Ik snap dat je nu je favoriete horloge is, en dat de rest nu amper draagtijd krijgt. Maar als je jezelf kunt bedwingen, draag dan es op een zonnige dag em niet en leg em dan achter 't vensterbank. Als het goed is moet ie naar een dagje (of 2) flinke zon toch echt naar H moeten stijgen.
Hier nog een linkje naar mijn "review’ (ahum :))
op MOOIHORLOGE.NL -->
Wat Tempus al zei, netjes dat je een review achterlaat (tu)
Zie trouwens dat ie nu (weer ‘in stock’) veel
goedkoper te koop is bij CreationWatches.com.
Helaas wastie daar toendertijd "out of stock’ en
ik, zoals gewoonlijk, kon niet wachten om te
bestellen
Ach ja, denk maar zo, dat je er nu langer van hebt kunnen genieten. En ook nog es op je verjaardag zelf. Priceless toch?
Enneh… dat uursignaal… de reden dat ik nu voornamelijk naar ana-digi’s kijk.
Bedankt voor jullie reacties
Je hebt inderdaad gelijk, het blijkt dat de wijzers elk uur alleen worden gecorrigeerd.
Van de Edifice site:
’‘The automatic hand adjustment function checks the home position of the hands every hour and corrects it if necessary — either by adjusting e.g. from shocks or using the influence of magnetism.’’
Als de zon zich hopelijk binnenkort nog weer een keer laat zien zal ik eens proberen hem op H (high) te krijgen. Leuk experimentje
Ik heb uiteindelijk tijdje geleden ook deze gekocht —>http://www.edifice-watches.eu/euro/lineup/efa-131bk-1avef/ De EFA-131BK-1AVEF. Om uiteindelijk toch ook een zwart horloge te hebben en ik wissel dus ook vooral tussen deze twee. Deze heeft wel het uur signaal, maar … het digitale gedeelte is in feite nutteloos want het is nooit echt goed af te lezen
Hier Casio wel over gemaild en het hoorde blijkbaar zo. Toch besloten het horloge te houden, maar dus niet echt een aanrader als ana/digi horloge.
Houd trouwens nog steeds wel m’n ogen open voor een (andere) ana/digi, want het heeft wel wat vind ik.
Bedankt voor jullie reacties
Je hebt inderdaad gelijk, het blijkt dat de
wijzers elk uur alleen worden gecorrigeerd.
Van de Edifice site:
’‘The automatic hand adjustment function checks
the home position of the hands every hour and
corrects it if necessary — either by adjusting
e.g. from shocks or using the influence of
magnetism.’’
Das ook gaaf hoor!
Als de zon zich hopelijk binnenkort nog weer een
keer laat zien zal ik eens proberen hem op H
(high) te krijgen. Leuk experimentje
Laat even weten hoe dat uitpakt. Kan misschien ook accu probleempje zijn, en dan is het fijn om daar snel mee te zijn.
Ik heb uiteindelijk tijdje geleden ook deze
gekocht
—>http://www.edifice-watches.eu/euro/lineup/efa-
131bk-1avef/ De EFA-131BK-1AVEF. Deze heeft wel
het uur signaal, maar … het digitale
gedeelte is in feite nutteloos want het is nooit
echt goed af te lezen
Hier Casio wel over gemaild en het hoorde
blijkbaar zo. Toch besloten het horloge te houden,
maar dus niet echt een aanrader als ana/digi
horloge.
Vind de inverse display wel stoer en discreet. Alleen kan het aflezen moeilijk(er) zijn. Is deze klok niet in een variant met een gewone LCD?
Helpt het lichtje om het display zichtbaar te maken?
Hoe hard klinkt het alarm van jouw Casio, die van
mij hoor je nauwelijks moet er wel bij zeggen dat
mijn oren een beetje dicht zitten;)
Vind ik moeilijk te zeggen.
Als wekker ofzo … nee, je zult er niet wakker van worden.
Ook vergeleken met mijn andere horloges is deze het zachts.
Als 10 echt luid is en 1 helemaal stil geef ik mijn horloge een 6 … denk ik.
Vind de inverse display wel stoer en discreet.
Alleen kan het aflezen moeilijk(er) zijn. Is deze
klok niet in een variant met een gewone LCD?
Helpt het lichtje om het display zichtbaar te
maken?
Ik vid de display ook erg tof en het aflezen is zeker niet onmogelijk.
Je moet hem alleen in een bepaalde manier in het licht houden om hem duidelijk af te lezen.
Het lampje zit midden onderin, wat wel een grote teleurstelling is.
Het lampje is oranje (meh) en maakt het alleen mogelijk om BV 's nachts de posities van de wijzer te zien, dus niet het digitale gedeelte.
Dit wist ik trouwens wel voor de aankoop.
PS: Reminder - Dit gaat dus over de EFA-131BK-1AVEF
en niet de EQW-A1200DB-1AER uit de OP, want die is echt perfect.
Vind ik moeilijk te zeggen.
Als wekker ofzo … nee, je zult er niet wakker
van worden.
Ook vergeleken met mijn andere horloges is deze
het zachts.
Als 10 echt luid is en 1 helemaal stil geef ik
mijn horloge een 6 … denk ik.
+1 ook duurt n solar korter met zn 10 sec tov sommige(meeste?) batterij met 20 sec.