Herkent iemand dit leren bandje?

Ah…dacht bij jou goed te zitten :+1:t2::grin: …Thanks!

Weet jij welke type bandjes zo soepel zijn?

Laatste tijd wat minder.
Rust gevonden @BG1 ?

4 likes

Waarschijnlijk barenia leer, zoals bvb. Hermes ook gebruikt.

1 like

Kan zomaar enkel tuigleer zijn. Bandjes voor mijn ega maak ik altijd van dun enkel tuigleer (dus zonder 2e laag). Eenmaal goed ingevet zijn de bandjes super soepel.

2 likes

Die Zweedse webshop “cheapest NATO straps” heeft veel supersoepele bandjes en net als deze zijn ze meestal voorzien van quick-release bars.

1 like

Dank voor de info :+1:t2: …Flink duur merk…Hermés :zipper_mouth_face:

Klinkt interessant :thinking: … Niet te vinden om te kopen op het web i.i.g …Bedankt voor je tip!

Je zou het via @slls kunnen proberen. Ik heb een zwarte van hem.

1 like

Heb ik al diverse suède bandjes van…vind ik zeer fijn, maar niet zo soepel als bovenstaande bandje…is dubbel en ik moet zoeken naar enkellaags denk ik :thinking:

1 like

Dank u :+1:t2::smiley:

1 like

Of via @Ko-Banden. Via hem heb ik een donkerbruine :smile:

1 like

@koekoek .Ik zag dat jij een tijdje geleden ook zocht naar dunne bandjes :thinking: …Nog wat gevonden?

Ook een goede optie :ok_hand:t2: …Thanks!

Een enkellaags leren bandje is vaak soepel (soms te). De achterkant verraad dat het leer al bij de suedelaag zit. De toplaag is waarschijnlijk top-grain, wat de laag onder full-grain leer is (leer van bovenkant naar beneden: full-grain, top-grain, suede van de restafval persen ze met een bindmiddel bonded leather. Dit alles mag genuine leather worden genoemd). Onderlaag is nu heel gevoelig voor opname van zweet en vuil. Hopelijk Is het natuurlijk gelooid leer, want zeker met zo’n open structuur wil je geen chroom gelooid leer om de pols. Toch?

3 likes

Soepelheid heeft alles te maken met het looiproces. Niet persé met het type leer. Oke, lams en schapenleer (voor bv dameshandschoenen) is te soepel voor bandjes. Als ze het al gebruiken is het samen met bv rundleer.

Leer gelooid met natuurlijke olieën is bv soepel. Denk aan Horween Derby of Dublin (let op: Horween heeft ook chroom gelooid leer!). Verder is geitenleer meestal erg soepel.

3 likes

Dank voor je uitgebreide info :+1:t2:

Zie en voel dat niet echt op mijn bandje :thinking:

Is dit slecht voor de huid ofzo? :see_no_evil:

Als je er gevoelig voor bent krijg je rode uitslag. Vandaar dat je veel bandjes ziet met een dun onderlaagje met de melding “anti-allergisch”.

2 likes

Dit is inderdaad een hele slechte kwaliteit band ja.

1 like

Maar draagt heerlijk :grin: …Als ik zoiets kon vinden zou ik er gelijk een boel bestellen :hushed:

Oh dat geloof ik gelijk want de onderste laag van het leer is inderdaad heel soepel

1 like