Herstelling van Tag Heuer 2000 series

Beste medeforumleden,

Zelf heb ik een Tag Heuer op zolder gevonden van mijn vader. Enige probleem, de kroon met pin is losgekomen gedurende de jaren heen.
Is het nog verstandig om dit te laten herstellen of zou het maar een gekke kost zijn?

Alvast bedankt voor uw advies,
Lucas Vandeputte

Foto’s van het horloge en het probleem:



Welkom op het forum Lucas,

Een Tag Heuer 2000 automaat, dat zie je niet veel! De meeste zijn quartz. Ik denk dat het veilig is om aan te nemen dat 'ie wel aan een beurtje toe is. De kosten hiervoor zullen afhankelijk van wat er moet gebeuren tussen de 150 en 250 euro liggen schat ik. Hierbij kan ook de kroon weer vastgezet worden.

Als deze servicebeurt is uitgevoerd moet je qua waarde ongeveer denken aan een 500 tot 700 euro als je 'm particulier verkoopt. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om geen volledige service uit te laten voeren en alleen de kroon te laten terugplaatsen. De kosten zouden dan hooguit enkele tientjes moeten zijn. Doordat je dan de koper opzadelt met de te verwachten servicekosten is de verkoopwaarde dan natuurlijk een stuk lager :grin:

Ik zou hier even kijken of er een horlogemaker bij je in de buurt zit die een horlogeforum-aanbeveling heeft: Zoek de dichtstbijzijnde horlogemaker met HF-recensie:

Als het mijn keuze zou zijn zou ik 'm trouwens laten servicen en lekker zelf dragen. Het is een tof horloge wat nog jaren mee kan en het is natuurlijk extra leuk dat hij van je vader is geweest.

6 likes

Daar zit een Eta 2824(-2) uurwerkje in en de stift zou dus zo terug in het uurwerk te klikken moeten zijn,(deksel eraf,palletje indrukken,stift terugplaatsen )behalve als de keyless works ontregeld is want dan moet het uurwerk eruit,wijzers en wijzerplaat eraf en zal alles weer in het gareel gezet moeten worden.

Een servicebeurtje zou ik zeker wel aanraden

2 likes

ben het hier vollig mee eens
service bij tag heur zelf is wel een stuk duurder maarja het is een eta opbouw dus voor veel horloge makers wel te doen

1 like

Ik zou dit ook afraden omdat TH zelf wellicht eea cosmetisch opknapt (wijzerplaat, wijzers) waar ik niet de voorkeur aan zou geven en wat waarschijnlijk een nadelig effect heeft op de waarde.

2 likes

kan tenzij de plaat en wijzers uit de zelfde tijd kommen en bij het model hooren tag is niet zo merk als rolex dat alles perfect orgineel hoort te zijn
denk dat er meer mensen een perfect werkendt mooi horloge hebben dan 1 met een vieze plaat en dat die wel correct is

1 like

Dat ben ik met je eens :slightly_smiling_face:

1 like

ja lastig tag heur is echt anders dan heur en dus minder veel van de echt liefhebbers en juist veel auto fans die graag alles opgeknapt hebben haha jdm
ik zou voor de kosten lekker naar een ander gaan dan tag zelf maar als je hem voor lange tijd houd tog naar tag gaan en er van genieten

1 like