Dat zijn we dan met elkaar eens!
Gaaf dat je ook een Stabilo hebt, er zijn er nu dan drie op HF.
Heb er nog eentje op een ander forum gezien en niemand weet er iets over…
Is ook het leuke van dit draadje, vind ik, komen er ook eens andere merken aan bod behalve… R…x en O…a
Heeft u interesse in een ruil, ik heb nog een mooie citizen duiker liggen!
mvgr Conrad
Hum…ok…misschien interessant. Ik zie aan je avatar een Reactor fan? Wat grappig zeg, dacht dat hier niemand dat merk kende.
Welke Citizen gaat er in de aanbieding? Mag via pb.
Ik ben nogal nieuw hier, ik ben wel fan van Reactor ken het ook nog niet zolang hoor! hoe stuur ik een pb?
Het gaat om een citizen eco drive, 200m waterdicht en met chrono functie hij heeft een zwarte wijzerplaat en oranje duikring.
En het horloge is izgst
Veel minder uniek dan veel merken die ik hier voorbij zie komen, maar waar (voor zover ik weet) geen ‘Only’-topic van is:
Swiss met AS1525 kaliber van rond 1970.
Merk Redue, nog nooit gezien hier op het forum. Wel eens wat andere modellen gevonden op het www, maar het houdt niet over…
Toch een prachtig dressertje
Adriatica. In het verleden wel eens genoemd hier op HF, maar je ziet er niet veel voorbijkomen.
Deze gevonden op de Rikketik vorige maand.
Gegevens van dit merk volgens MIkrolisk:
Het merk bestaat nog steeds.
Links:
https://www.adriaticawatches.ch/ en
Ze waren vroeger vooral populair in de Baltische landen en Finland.
Via e-Bay zijn nog wel vintage exemplaren te vinden, maar meestal flink aan de prijs en van matige kwaliteit met redials enzo. Je vindt met name het populaire model “Worldchampion”. Verder op e-Bay ook, veelal via Polen aangeboden, wat goedkopere Quartz uurwerken, waarvan ik me afvraag of die stiekem niet in China worden gemaakt.
Hieronder mijn exemplaar zoals gevonden, nog niet opgeknapt. (Dat is inmiddels wel gebeurd maar daar heb ik nog geen foto’s van.) Gezien de datering van het uurwerk bij Ranfft denk ik dat het horloge eind jaren '50 'begin jaren '60 is gemaakt.
Voorkant
Zijkant (het gebarsten plexi glaasje is inmiddels vervangen)
Achterkant
Binnenkant met een AS 1628 automaat.
Moet misschien nog eens een beurtje, maar het horloge loopt zoals het nu is uitstekend.
De Adriatica Worldchampion wordt in een moderne versie nog steeds gemaakt maar dan nu met een Sellita automatisch uurwerk er in. Wel een klok met een prachtige vintage uitstraling vind ik. Niet makkelijk te vinden, maar o.a te koop in Rusland (!) bij Ankershop.ru voor 45.000 Roebel, ongeveer € 650, volgens de huidige wisselkoers.
Hieronder een van het Web ‘geleend’ prentje van Adriaticawatches.ch . (Niet mijn pols dus… )
heb een zeer zeldzaam exemplaar gevonden ( vandaag
)
een only topic gaat hier niet van komen denk ik