Het eerste ongelukje is een feit :(

acour_jeroen Schreef:

De beschadiging zit op het Ti toch? grote kans dat
het Ti weer wat grijzer kleurt en e.e.a. over een
tijdje veel minder opvalt.

Ik hoop het. Nu valt het redelijk op omdat de beschadiging shiny is en de rest mat geborsteld.

Ik ben eens benieuwd wat er uit je bezoekje aan S&C komt.
Sterkte et het verwerken van de eerste beschadiging.
past wel bij een echte toolwatch natuurlijk.

kusje dr op?

1e doet altijd meeste zeer. voor mij was 1e krasje op n schakeltje al reden om te vragen of t vervangen kon worden. kon wel zij de verkoopster, maar erg kostbaar. en voor hetzelfde geld zit er de week erop n andere kras.

wist ik toen veel dat ie opnieuw geborsteld kon worden…
zij blijkbaar ook niet >X

maar zo lang t geen dealbreaker voor je is, zou ik het (even) zo laten. als he naar nog n paar andere krassen en butsen t nog steeds niet te pruimen vind, dan kun je er altijd nog wat aan doen.
persoonlijk voor mij is n dealbreaker n kras op t glas. daarom ook liever geen plexi. maar dat terzijde.

ben ook benieuwd wat geit&lemon ervan zegt.

Ach joh, mijn Rolex heeft ook hier en daar krassen en butsjes. De eerste doet zeer, daarna steeds minder, inmiddels voel ik het geeneens meer. Hoort bij het horloge, nu is hij officieel van jou :wink:

Indien je een horloge absoluut nieuw wilt houden dan moet je het niet dragen (en er alleen maar naar kijken). Niets aan doen dus. Nu krijgt je Tudor persoonlijkheid, namelijk jouw persoonlijkheid.

Elke blik gaat momenteel naar die imperfectie maar eenmaal geaccepteerd (er moet een mentale knop om) beleef je straks weer de schoonheid van de rest.

En het klokje mag er zijn! Met of zonder…

mcfr Schreef:

Ik ben eens benieuwd wat er uit je bezoekje aan
S&C komt.
Sterkte et het verwerken van de eerste
beschadiging.
past wel bij een echte toolwatch natuurlijk.

De lunette is alleen te vervangen en dit kost 360 Euro inclusief montage.
Op zich vallen de kosten nog wel mee dus.

Gr Teun

Je gaat dat toch niet daadwerkelijk voor 360€ laten doen wel? Dat is dan 4 keer per jaar 360€ voor een (mooi en luxe) GEBRUIKSVOORWERP! :wink:

acour_jeroen Schreef:

Je gaat dat toch niet daadwerkelijk voor 360€
laten doen wel? Dat is dan 4 keer per jaar 360€
voor een (mooi en luxe) GEBRUIKSVOORWERP! :wink:

Nope, maar ik had het prijziger verwacht :wink:

‘The first cut is the deepest’ zullen we maar zeggen.

Heel herkenbaar voor elke horlogeliefhebber. Maar nieuw houden is natuurlijk geen optie, dan moet je hem gewoon in de doos laten. Ben zelf ook enkele malen ‘ziek’ geweest van een beschadiging. In het begin liet ik alles repareren, maar dat kost een vermogen. Nu laat ik het zo en de pijn slijt vanzelf…

Ik zou er ook nog even mee wachten… je weet nu wat het kost…

over een maand of wat valt het waarschijnlijk niet meer zo op en heb je ermee leren leven!

Over een jaar of 5 met het eerste beurtje, kun je hem altijd nog laten vervangen!

Gewoon even met een gummetje mat maken. Stoor je er ook niet meer aan.

Gewoon zo laten, er zullen wel wat meer “gebruikssporen” opkomen.
Heb vandaag ook een stoeprandje geraakt met mijn zwarte velgen, doet ook zeer…

Dit gebeurt gewoon een keer, maar toch is het klote…

Niet aan ergeren, komen vast meer butsen in. De eerste kras doet het meeste zeer.

Wat goed werkt is een inktgom gebruiken, maakt het matter zodat het een stuk minder opvalt.

stitch Schreef:

Niet aan ergeren, komen vast meer butsen in. De
eerste kras doet het meeste zeer.

Wat goed werkt is een inktgom gebruiken, maakt het
matter zodat het een stuk minder opvalt.

+1!

Zou er niet met zwarte stift of zo op gaan zitten frummelen.

En ik zou het ff laten bezinken die eerste buts.

Aan de andere kant zou je voor 360eu kunnen overwegen het ongedaan te laten maken als je er na een paar maanden nog van baalt.

Verhoudingsgewijs valt 360eu nog te overzien.

Ik zou er van flippen als een bezel van een vintage Rolex een flinke tik had gekregen met daarna een vergelijkbare tik in de portemonnee.

Groeten.

Noel.

Blijf klote zo’n eerste kras.
Door het metaal v.d autogordel…
Verzin je weer niet…ik heb ooit een metalen sluitdopje van een pepermolentje dat omviel op een bezel gehad wat een kras(je) gaf…

En een diepe smerige kras/buts op een MeisterSinger , waar ik compleet ziek van was. GEEN idee hoe ik die had opgelopen…leek schier onmogelijk! Weet je nou nog waarvan…

Je kunt zo’n kras er wel uit KIJKEN! Is ie bijna “verziekt”…
Heb ik er gelukkig met veel geduld en voorzichtigheid voor het overgrote deel uitgekregen met nagelvijl.

Aan de andere kant vind ik die foto’s van met name duikhorloge’s die , zoals ze dat zo mooi noemen “gerockt” zijn altijd wel weer bewonderenswaardig.
Best wel “mooi” kan dat zijn. Zo’n ding heeft dan wat meegemaakt/geleefd.

Of ik zou wensen dat ik ook zo was…
Soms neem ik mij dat voor , maar blijf dan altijd nog weer (te) voorzichtig, en doe hem bij “risico” altijd nog weer af…

Maar : Nou ben je altijd voorzichtig, en probeer je je (dure) horloge zo goed als kan als nieuw te houden…en je legt volgende week het loodje ??

Heb jij er geen klote meer aan , en de volgende ( bij wijze van ) heeft een mooi smetteloos/onbeschadigd horloge…

Kun je er beter zelf van genieten en niet te penibel er mee wezen…

Word meer last als lust anders… ( zeg ik he!? ):wink:

Oeffff. Altijd even schrikken. Heb zelf (2 jaar terug) de parel uit mijn deapsee verloren. Al had de kast al een hoop krassen. Het ontbreken van de parel stoorde mij. Heb hem dan ook bij gassan laten vervangen. Prijs viel best mee en was ver onder de 600 euro.

Ps. Je zal ook wel net pech hebben. Die lunettes kunnen aardig wat hebben.

MeistersingerFan Schreef:

Blijf klote zo’n eerste kras.
Door het metaal v.d autogordel…
Verzin je weer niet…ik heb ooit een metalen
sluitdopje van een pepermolentje dat omviel op een
bezel gehad wat een kras(je) gaf…

En een diepe smerige kras/buts op een
MeisterSinger , waar ik compleet ziek van was.
GEEN idee hoe ik die had opgelopen…leek schier
onmogelijk! Weet je nou nog waarvan…

Je kunt zo’n kras er wel uit KIJKEN! Is ie bijna
"verziekt"…
Heb ik er gelukkig met veel geduld en
voorzichtigheid voor het overgrote deel
uitgekregen met nagelvijl.

Aan de andere kant vind ik die foto’s van met name
duikhorloge’s die , zoals ze dat zo mooi noemen
"gerockt" zijn altijd wel weer
bewonderenswaardig.
Best wel “mooi” kan dat zijn. Zo’n ding heeft dan
wat meegemaakt/geleefd.

Of ik zou wensen dat ik ook zo was…
Soms neem ik mij dat voor , maar blijf dan altijd
nog weer (te) voorzichtig, en doe hem bij "risico"
altijd nog weer af…

Maar : Nou ben je altijd voorzichtig, en probeer
je je (dure) horloge zo goed als kan als nieuw te
houden…en je legt volgende week het loodje ??

Heb jij er geen klote meer aan , en de volgende (
bij wijze van ) heeft een mooi
smetteloos/onbeschadigd horloge…

Kun je er beter zelf van genieten en niet te
penibel er mee wezen…

Word meer last als lust anders… ( zeg ik he!?
):wink:

Thanks voor het delen van al jouw horloge-leed.
Ik ben inmiddels al weer beetje van schrik bekomen en ga weer met plezier dragen. Maar… Bij risico doe ik toch nog een goedkoop klokje aan.

Fijne avond;)

Ik lees het nu pas - ouch…ik zou er ook ziek van zijn… :frowning:
En persoonlijk zou ik hem laten herstellen, maar dat hangt natuurlijk van persoon tot persoon af. Ik zou ongelukkig zijn omdat mijn oog er dan toch steeds op valt.

Nu, er is wel een goedkoper alternatief: een dikke stevige BREITLING kopen, als je er dan met je gordel nog es tegenaan knotst…moet je gewoon …

een nieuwe gordel kopen ! :smiley: :wink:

Ze zeggen beter een kras op je horloge dan zelf een kras, maar toch doet dit veel pijn. Ik kan daar ook flink van balen.
Sterkte.

Als je er echt mee zit, dan koop je een nieuwe bezel en leg je het weg. Je kan altijd nog de bezel op laten zetten, maar het dragen zal veel meer natuurlijker zijn gezien je dan niet meer bang hoeft te zijn voor meer krassen op de bezel :wink: