Het emotionele verhaal achter het begin van mijn horlogehobby

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Horlogeforum - Welkom

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom Youri allereerst gecondoleerd met het verlies van je vader en veel sterkte met de verwerking van dit grote verlies.
En ik wens je veel plezier en kijkgenot op het horlogeforum je hebt al een leuk stel horloges :heart_eyes:
Lekker dragen en genieten :+1:

1 like

Gecondoleerd Youri. De alpinist is een mooi horloge om je vader mee te eren! Welkom op hfđŸ«”đŸ»

1 like

Van harte welkom Youri.
Geniet van het forum!!!

1 like

Welkom op het forum!
Dank je voor het verhaal.

1 like

Welkom hier en geniet van je dierbare horloges. Wij snappen je. :+1:t3:

1 like

Welkom op HF, Youri! Lekker bezig met de hobby, zo te zien!

Zeker. Aan bijna al m’n horloges zit wel een verhaal of herinnering(en). Maar ik wil het niemand aandoen om ze allemaal de revue te laten passeren. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Op je 22r je vader verliezen is veel te vroeg! Gecondoleerd en veel sterkte.
Mijn vader overleed plotseling toen ik 28 was, nu net 30 jaar geleden.
Het horloge dat hij altijd droeg (hij had er 1 voor de tijd, maar had nix met horloges en was ook altijd en overal te laat) dat heb ik nog. Helemaal onder de krassen en butsen.

En het horloge dat ik van mijn ouders kreeg toen ik 12 werd heb ik ook nog, vorig jaren laten reviseren.

Oh ja, welkom bij deze club!

2 likes

Welkom op het HF! Mooi verhaal achter al je horloges. Ik heb diverse erfstukken (vader, schoonvader) en cadeaus (echtgenote en kinderen) en daar heb ik een band mee.

1 like

Welkom Youri emot-tiphat

1 like

Youri,
Horloges, vooral erfstukken of horloges die een specifieke gebeurtenis markeren, fungeren als een fysieke verbinding met het verleden en de reis van het leven.

:pray:

2 likes

Welkom op HF Youri. Geniet van je persoonlijke horloge reis. Dank voor je verhaal

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Grappig genoeg zijn de horloges die ik uit een soort van sentiment houd mijn grootvader’s horloge (te klein, goud, niet mijn smaak), mijn allereerste Seiko quartz (geĂŻntegreerd, lullig van ontwerp, niet mijn smaak meer) en mijn MĂŒhle die ik ooit met m’n partner kocht (te groot, niet meer mijn smaak) de horloges die ik absoluut nooit draag.

Ik heb besloten om die MĂŒhle voor weinig weg te doen. Het is onzinnig. Het horloge van m’n grootvader zal me jeuken, maar is geen stuiver waard, en die Seiko is ook geen stuiver waard, dus die blijven maar in de kist liggen. Ik zou ze eigenlijk aan het goed moeten geven of zo.

Smaak verandert. Laat je niet verleiden om dingen te houden die niet langer je smaak zijn. Het is leuker om je te concentreren op die horloges die je draagt en graag hebt.

Dat gezegd hebbende, zowel de Tsuyosa als de Alpinist zijn heel erg cool. Ik heb ooit de groene OG Alpinist gehad, die omgeruild voor een Glacier (aqua kleur), en die toen omgeruild voor de Limited Alpinist met 36mm kast en 6L uurwerk.

Ik ben erg blij met die limited, maar mis regelmatig gewoon een “ouderwetse” alpinist met interne kompasbezel, dat zou voor mij sentimenteler zijn dan grootvader’s horloge, zeg maar.

1 like

Welkom!!!

Mijn verhaal: Nog een keer voorstellen....: Pomerans - 60 van Pomerans

1 like

Prachtige collectie!!!
Bedankt voor het delen :slight_smile:

1 like

cute-penguin

1 like

Mooie collectie heb je daar! Die emotionele waarde maakt het eens zo speciaal, mooi dat je dat zo koestert.

1 like

Welkom! Bij mij heeft ook elk horloge een verhaal, dat maakt deze hobby zo mooi. Veel plezier :sunglasses::nerd_face:!