Orient Bambino 38mm op vintage bandje.
Definitely die laatste (roodbruin?)
Blijft een beauty!
Met veel plezier gedragen dit snoepje. En quartz is dubble edge sword, handig want draag het niet vaak maar de romanticus in mij wil hand wound.
Kijk ik heb voorlopig geen JLC of Patek pecunias in zicht. En FC geeft wel dergelijke flavours voor minder zonder meteen homage’s uit te spuwen. Ze maken hun eigen worldtimer, perpetual en ultra high freq calibres IN HUIS. Wanneer zijn ze goed genoeg voor de badge snobs? Over 100 jaar?
Blijf deze heel fraai vinden. Misschien de FC ook als ruiloptie voor mij Oris Rectangular overwegen
Groen spreekt meest aan, zwart voor als het wat discreter mag.
De JlC en de Dolce Leven lijken te overlappen. Welke maat is de Longines?
Hulde voor dit rijtje.
De groene zit al een week om de pols.
Geen idee maar ik vind het een prachtig horloge
De Longines is 27mm breed, terwijl de JLC 26mm breed is. Hij is ook nipt een millimetertje langer, en een millimeter dikker. Al met al een totaal verschillend horloge, want sector dial in plaats van Guilloche, een rondere kastvorm, en een andere invulling van Art Deco. In mijn beleving, uiteraard.
Trouwens wat betreft FC en die Moneta: geweldig spul. Erg toffe release.
Mogen centrale seconde en blauwe plaat?
In dat geval heb ik er 5 denk ik, dadelijk 70% van de collectie.
Ik kijk ook met een schuin oog naar de tank achtigen (wellicht een oversimplificatie maar er zitten 4 hoeken aan) De hoogte speelt voor mijn gevoel ook een grote rol voor de klein bepolsden onder ons.
Ik moet er een aantal om de pols leggen om hier weer wat wijzer in te worden. De 23x37mm dolce vita spreekt me wel aan iig.
Je zou ook eens naar Lip kunnen kijken. Het model Churchill is er sinds kort ook in een klassieke uitvoering, met Romeinse cijfers en zowel in mechanisch als quartz.
Ben geen fan van deze wijzerplaten. Doet me denken aan de wijzerplaten van Seiko Presage’s, wat het net niet is. Misschien ziet het er in het echt beter uit.