Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/geen_belasting_betalen_reizigers/wat_mag_ik_belastingvrij_meenemen

Of gelden er andere regels als je het laat bezorgen?

Edit: ja dus.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen

1 like

Dan maar in Griekenland op de post doen :sunglasses:
Dit blijft wel onder ons mannen!

On topic: waarom worden Tag Heuer en in mindere mate Breitling niet zo gewaardeerd hier. Vanwege foute prijs/kwaliteitsverhouding, een bepaalde bling stijl of…?

2 likes

Voor mij in ieder geval. Op vintage navitimers na

1 like

:point_up: dat.

Deze twee merken zijn verdrongen door die andere twee merken en heeft zeker ook te maken met marketing/marktwerking.

Omdat sommige leden net schapen zijn. Het is makkelijker om met iemand mee te praten en populair te doen, dan je eigen mening te vormen.

Ik shine als een malle met mijn Breitling!

20 likes

Hoppaaaaa

8 likes

Ik moet trouwens bekennen dat ik de modernere Breitlings best om aan te gluren vind. Ze hebben een periode gehad dat ze in alle opzichten om te janken waren, maar dat is niet meer zo.

Beiden zijn enorm mooi af te regelen. Seiko laat dat helaas vaak na, af-fabriek. Kost ze gewoon teveel tijd - maar technisch is met beiden een paar seconden per dag goed haalbaar. Seiko’s zijn niet makkelijk af te regelen omdat ze geen fijnregeling hebben.

Maar het kan wel!

1 like

Archieffoto…? :wink: :rofl::+1:

1 like

De Colts die dit jaar uitkomen vind ik er ook zeker goed uitzien. Een stuk rustiger dan voorgaande modellen.

12 likes

Precies. Dat matte doet ze erg goed.

1 like

Saai ding om de pols.

3 likes

Vind de nieuwe Colt ook erg mooi, maar mis toch de Breitling-vleugel…

1 like

Tja, in het Engels is er een mooi woord voor. Bland.

Net dat beetje extra, vaak net iets over-the-top maar niet altijd, is er nu helemaal uitgefilterd. Ik ben bang dat dit een “downward slope” is voor het merk.

2 likes

Okay, hier komt nog zo’n domme vraag: 1. Hoe kan het dat er kleine krasjes op mijn Rolex (kast en band) komen, terwijl het van (speciaal) keihard gefabriceerd metaal is gemaakt en 2. hoe kan ik die krasjes verwijderen?

Domme vraag wat betekent OEM?

1 like

Die Russen zijn net als de mazelen, je moet ze gehad hebben.
En heeft @Logie ooit een Rus gehad?
Ik bedoel het horloge dan he :wink: anders kan je er niet over oordelen.
Persoonlijk vind ik de Amphibia’s top en de vormgeving ook heel apart.

3 likes

Het Rolex 904l staal is niet heel erg hard*** (wel heel goed bestand tegen corrosie en zuren) en zal krassen,die je (als je dat al zou willen) er uit kan schuren/polijsten.

.
,
,
***49 rockwell

Edit.
Ik loop te kutten zeg!!!

4 likes