Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Miltat, en dan via strapcode :question:

2 likes

Ja verrek, miltat! Jij wint :grin:

2 likes

Wie weet het volgende (Niet gokken aub, speculaas heb ik zelf ook genoeg).

Op Chrono24 zijn veel handelaren en ik zie vaak handelaren die waren aanbieden uit Rusland. Telkens als ik zo een advertentie aanklik staat er ook steevast bij dat de handelaar ivm de strenge export eisen van Rusland niet verstuurt naar het buitenland.
Dot komt bij mij wat vreemd over, adverteren zij dan alleen voor de eigen binnenlandse klant? En zo ja: waarom Chrono?

Weet iemand het verlossende antwoord.
P.s: Ik ben overigens niet van plan om ooit voor een horloge naar Rusland te reizen.

Kan iemand mij vertellen is dit nou een 011 of een 013 SKX?

4 likes

Is hij 38 of 41mm?

41mm

Dan is het waarschijnlijk een 011. Als het origineel is en niet “gemod”.

1 like

Alleen de bezelinleg is niet (meer) origineel.

Dankjewel!

Om nog even in te haken op de foto vraag, van’t weekend even in de stad geweest voor 'n setje opzetlenzen.
Helaas in de winkel niks kunnen vinden, iemand iets via internet dat hij/zij zou aanraden?

@lasteraar voor al uw brillen en lenzen :innocent:

1 like

Geen idee maar bij HEMA en Action verkopen ze vaak van die meuk.

Heeft er iemand verstand van het (belastingvrij) impoteren van horloges uit Japan? Ik had gelezen dat er hier bij de douane nog belasting erover heen moet betalen. Klopt dit?

Bij invoer idd belasting ed betalen. Je krijgt over het algemeen gewoon een rekening er bij. Reken op ongeveer 25% uit Japan. Belastingontduiking is illegaal daar mag ook niet over gesproken worden op dit forum :+1:

1 like

Daar greep ik juist twee keer mis!

2 likes

Aliexpress. Moet je alleen 2 weken wachten.
Of bij Kruidvat, Blokker, Xenos, telefoonwinkel, Big Bazar, Guldenland. Er zijn zat winkels waar ze Aliexpress meuk verkopen met dikke premie.

1 like

Ik heb deze schroevendraaier om banden mee op maat te maken. Nu raad je het al. Bitje gebroken :confused:
En geen idee meer waar ik deze vandaan had.
Waar kan ik deze losse bitjes bestellen?

Zelf afvijlen met een Diamantvijl.

Even met de slijptol een nieuwe platte kant aan maken, of met de slijpsteen bewerken.

Hmm ja dat is te overwegen. De breedste heb ik vooralsnog niet gebruikt.
Liever zoek ik een nieuwe. Hopelijk komt er nog iemand met een tip :slight_smile:
Wat is de benaming voor zo’n bitje eigenlijk?

Het glas van een van mijn horloges was stukgevallen. Achterkant opengeschroefd, uurwerk eruit gehaald. Bleek dat het glas er langs de bovenkant in en uit hoorde te gaan. Is dit wel vaker zo? Heb dit namelijk nog nooit gezien.

Het uurwerk dat erin zit is een ronda 505.24, helaas lijkt het erop dat hij deze operatie niet overleefd heeft. Als ik de kroon terug in het uurwerk steek loopt het uurwerk niet meer verder. Iemand enig idee als dit nog opgelost kan worden? Is er iets dat ik over het hoofd zie?

Gr.

1 like