Spring bar tweezers. Waar deze schappelijk geprijsd zijn op het moment zou ik niet weten.
Bestaat er überhaupt een horloge dat op hartslag werkt? 
Ik denk dat als je heel erg je best doet, dat dat best zou kunnen. Jaeger kan een hele klok op verschillen in de atmosferische druk laten werken… een hartslag geeft misschien wel meer energie af. Ik heb het niet nagerekend ofzo, maar puur filosoferend zonder mijn eerste kopje koffie op…
Wel is beweging vele malen efficiënter om energie uit te halen.
Welke speedy kleiner dan 40mm lijkt het meest op de 42 mm klassieke variant? Of bestaat deze niet
Deze denk ik:
De 311.32.40.30.01.001 is 39.7 mm en heeft dezelfde looks. Komt volgens mij standaard op bruin leer.
Goeie komt zeker in de buurt. Alleen de wijzers zijn dan weer anders
De laatste dagen ben ik mijzelf aan het oriënteren op een nieuwe duiker. Echter zie ik aluminium en met name ceramic bezels voorbij komen. Wat zijn eigenlijk de
plussen en minnen van een ceramic bezel insert t.o.v. een aluminium bezel?
Ceramisch is/blijft krasvrij en zal niet faden na na verloop van tijd. Dus dat kan je wel zien als pluspunten.
Persoonlijk vindt ik ceramische inserts veel killer overkomen en een alu insert ‘warmer’.
Ah mooi! Ja dit oogt echt anders!
Ik had tot nu een matte insert alleen nog maar op de Planet Ocean (8500) gezien. Oh ja en op die nieuwe ‘Bond watch’.
Meer mat keramiek in dit topic
Leuk, zijn er verassend veel zeg! Van de Pelagos bijv wist ik dat helemaal niet 
Welk model is dit?
Ah bedankt! Buiten het feit dat ze minder snel krassen zijn er geen andere voordelen?
Die matte ceramic bezels zien er wel gaaf uit! Beter dan die glimmende imo
De Seiko spb147.
Er bestond wat onduidelijkheid over het materiaal van de bezel van SPB147. Aanvankelijk werd aangenomen dat het een matte keramische bezel was, maar volgens mij is het inmiddels duidelijk (en ook door Seiko bevestigd) dat die bezel van roestvrij staal is.
Keramiek kan eerder breken.

zou ik dat laatste zeggen gezien de foto’s er van.