Hoeveel likes kun je geven met TL3?
Totdat je het bericht krijgt dat je vriendelijk bedankt wordt en er geen meer over hebt😂
Edit: vergat je bijna te liken.
Tijdens een lange dag, wil dat kraakheldere saffier of dat mooie bolle plexi wel eens wat vettig of viezig worden. Hoe houden/maken jullie het glas gedurende de dag schoon?
Al jullie Quartz klokken gaan dus ook zonder batterijen de horlogedoos in ?
(Anders klopt je stationaire-auto-analogie niet helemaal)
De energiebron uit een Quartz halen zou het equivalent zijn van elke keer de veer uit een automaat halen
Of de benzine uit de auto.
Tuurlijk klopt die analogie…
Een hybride auto zoals een I3 staat ook altijd op stand-by, als je het portier opent ben je ready to go
In het nederlands zeggen we “opwindas of opwindstift”.
De rood omcirkelde “Tiretteschroef” voorzichtig losser draaien (niet helemaal los, anders heb je extra werk). Een halve slag per keer en dan voorzichtig even aan de kroon voelen of hij al los komt en anders nog een beetje losser.
Thanks ga ik dat even proberen!
En bedankt voor de juiste benaming, ben nog niet heel bekend met de benaming van het uurwerk. En heb stam idd een keer voorbij horen komen in een Engels filmpje
Its the stem…
Ik heb een domme vraag. Heb een metalen band die ik korter wil hebben. Nu zitten er geen standaard pinnetjes in maar het lijkt wel alsof er korte pushpins in zitten.
Heb zo’n apparaatje waar ik dus al draaiend het pinnetje een stuk eruit krijg, maar niet ver genoeg om hem te kunnen pakken. Lijkt wel alsof er pushpins oid in zitten, want ik moet in het begin ook doordrukken omdat ik tegenstand voel.
Iemand enig idee hoe dit werkt?
Weet je zeker dat het geen splitpen achtige pennen zijn? Die kan je er maar van een kant uit drukken. Dan zouden er pijltjes op de schakels moeten staan.
Heeft iemand ervaring met (het onderhoud van) het inhouse uurwerk van Pequignet?
Iemand een tip voor hoe ik de schakels van dit oude Seiko bandje los krijg? Ik heb al zoveel kracht gezet dat mijn tooltjes het begeven :s
Ja, dat probeer ik al 20 minuten, maar het lijkt muurvast te zitten.
Als het lastig gaat pak ik een priem,
Kun je meer kracht mee zetten.
Ok, dank, die heb ik niet liggen, maar zal eens kijken.