Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Ik denk dat de kwaliteit en betrouwbaarheid opgebouwd word in dit forum, door de controle vanuit de groepsleden die elkaar kennen. Je wordt best scherp beoordeeld en je kunt berichten terugvinden over de gedraging rond koop en verkoop.
Eendagsvliegen genoeg, zowel aan de aanbod als de vraagzijde.

1 like

Is dat echt het enige verschil tussen NH35 en 4r uurwerken dat er geen Seiko op staat?!

1 like

Ja. En de finishing op de rotor is soms ook anders.

2 likes

Hoe krijg je nieuwe leren banden soepel en comfortabel?

1 like

Door ze te dragen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja zeker als je door de regen loop wordt nat.

:joy: :rofl:

Jesus

Daar hebben ze nog een onderzoek naar gedaan, de conclusie was zo verrassend dat ze dit op een tegeltje hebben gedrukt

Wat @koekoek zegt :+1:

1 like

Ik loop altijd tussen de druppels door…

2 likes

Bij de aanschaf van mijn IWC kreeg ik een mooi IWC poetsdoekje. Kan het kwaad als ik deze op een omega gebruik?:sweat_smile:

3 likes

Zolang je het niet over het logo gebruikt kan het geen kwaad!

2 likes

Ik heb het elders al gevraagd, maar daar reageerde er niemand op, dus nu ook hier…

Heeft iemand toevallig ervaring met de watchpouches van Wesley? Klettert een horloge niet alle kanten op in zo’n pouch?

1 like

Universal Geneve plexis hebben dat… een loep aan de binnenkant.

1 like

Ik heb er nu twee, de Hydroconquest past er prima in, maar zit er eerder strak in dan los. Ze zijn dus niet heel, of niet te, ruim.

1 like

Echt? Wat leuk!
Ik probeer het op te zoeken op foto’s maar door het bovenaanzicht zie ik het telkens niet.
Als ik me niet vergis heb je er zelf meerdere? Is een diagonaal genomen foto eens bespreekbaar? :slight_smile:

Heb zelf alleen no date met originele plexi. Heb wel 2 plexis liggen met loup maar die durven horlogemakers eigenlijk niet meer te plaatsen…

Foto van die van @Martijn voor t idee.

2 likes

Die ga ik niet noemen. Plexis zijn inmiddels 200 euro p/s… dus het is risico omdat ze geperst moeten worden.

Ah ja bedankt! met goede wil zie ik het hier wel. Dwz, vooral de afstand naar de datum lijkt kleiner. Wel mooi!

Je zal persplexi staan hoe vaak ze dat doen. Padam tssss.

5 likes