Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Dit zijn niet mijn quotes :thinking:

2 likes

Sorry, kwam terug van een borrel en was wat baldadig. :hugs:

2 likes

Prettige voortzetting! :grin:

1 like

Qua functionaliteit niet. Beiden geschikt om mee te duiken tot voor normale stervelingen bereikbare dieptes.

Maar wacht tot je een 7S26 en een 3135 een keer allebei gedaan hebt. Je blijft je bij Rolex verbazen over de hoeveelheid aandacht die elk onderdeeltje gekregen heeft. Zinvol? Nee. Maar gewoon omdat ze het kunnen.

Een duiker-GS schat ik - zonder eigen ervaring er mee - minstens even hoog in als de Sub. Daar is de prijs dan ook naar. :slight_smile:

2 likes

Nee ja kan gewoon sporten met een horloge om.
Echter bij bepaalde bewegingen kan er iets mis gaan, als ook het horloge op dat moment net in de verkeerde positie is. tappen zijn heel fragiel.
Als je een dunne spijker recht op zijn kop in een plank slaat gaat het goed, maar als de spijker er scheef op zit of als je de hamer scheef op de spijker slaat, dan gaat het ook mis.
Dus het ligt er aan hoe de positie van het horloge is ten opzichte van de beweging in de sport.
Conclusie, als je een sport beoefend waarbij je extreme bewegingen maakt zodat je net als bij golf een abrupte stop veroorzaakt door tegen een balletje te slaan kan het dus mis gaan.

:joy:
:+1: :+1:

Wel, ik kan daar wel wat op zeggen.
De afstand tussen bijvoorbeeld Peking en Jakarta (Indonesië) is 5200 Km.
De afstand tussen bijvoorbeeld Goteborg (Zweden) en Dakar (Senegal) is ook 5200 Km.
De Chinezen die hierheen komen zijn vermoedelijk nooit in Indonesië geweest en hebben ook geen flauw idee hoe dat eten smaakt en moet dat moet worden bereid.
Dat ze in China ook rijst eten, wil nog niet zeggen dat ze verstand hebben om Indonesisch eten te maken.
Kijk naar de afstanden die ik hier geef, In Zweden kunnen eveneens geen eten bereiden die in Senegal dagelijks wordt gegeten en visa versa, dacht je dat ze in Senegal de gerechten kunnen maken die in Zweden dagelijks wordt gegeten.
Een simpel voorbeeld geef ik hier, als je bij een Chinees saté besteld, dan wordt dat in de frituur gegooid. Dat is dus niet goed, saté moet worden geroosterd.
Als je bij een Chinees nasi goreng besteld, dan krijg je witte rijst met wat stukjes kip en iets aan groene weet ik veel erin, mogelijk heel even in een grote wok op het vuur geweest en heeft vrijwel geen smaak.
Ook nasi goreng moet heel goed worden gewokt, bijna geroosterd met verschillende kruiden en ziet er dan na bereiding bruin uit en is krokant. De Chinese nasi lijkt er niet op.
Wel, Louis, Ik kan zo wel een uurtje doorgaan.
In ieder geval, als je echt Indonesisch wilt eten, doe dat dan niet bij de Chinees.
Je gaat toch ook geen Poulet Yassa (Senegal traditioneel gerecht) bestellen bij een restaurant in Zweden.

6 likes

Misschien toch wel… :wink:

Maar ik snap je punt.
En hoe zit dat dan met die Chinezen die hier alle friet/patatzaken overnemen?

Ik krijg wel lekkere trek van je post behalve:

Brrrrrr…

1 like

Wel, dat is een kwestie van investeren, er wordt veel friet gegeten in Nederland, minder Chinees, dus zien ze daar continuïteit in.
Beter een frietzaak waar je een dagelijkse boterham mee kan verdienen dan een chinees restaurant die niet loopt en alleen maar geld kost.

Gelukkig kan je in Senegal gewoon bij deIkea balletjes gaan eten.

2 likes

Vraag: hoe meten jullie (gratis) de nauwkeurigheid van jullie horloge?

Ik als leek klok 'm gelijk met mijn iPhone tijd en over een tijdje vergelijk is ze.
Geen idee of dit goed is en of er betere alternatieven zijn.

Ze hebben ook een app:

1 like

Bintang is heel lekker biel, is nog steeds verkrijgbaar, alleen in Indonesië niet meer te krijgen op de kleine eetstalletjes in de straten en de lokale winkeltjes, het is verboden. De aanscherping van de islamitische wetten in Indonesië. Maar de grote hotels hebben dat wel en mogen dat ook verkopen, tja heel krom, maar dat doen ze daar om de buitenlanders niet weg te jagen. En ik weet dat heel veel hoog geplaatste Indonesiërs het ook lekker vinden en gewoon alle alcohol houdende dranken gewoon drinken.
Ik heb overigens een leuke anekdote over het gebruik van alcohol in Indonesië.
Ik was een paar jaar geleden uitgenodigd op een verjaardagsfeestje van een gepensioneerde bankdirecteur in Jakarta. Enfin, heel veel mensen en heel veel eten en op zich prima te vertoeven.
Op een bepaald moment zag ik dat de gepensioneerde een Remy Martin cognac had ingeschonken en het heel rustig aan het verorberen was.
Dus ik ging naar hem toe en zij " he joh, wat doe jij daar nou, jij bent toch een mohammedaan en die mogen toch geen alcohol drinken".
Welnu zijn antwoord was snel en simpel, " ja, dat is ook zo, maar ik heb last van indigestie en moet daarvoor medicijnen gebruiken, en dit is het medicijn wat daarvoor geschikt is."
Wat is de essentie van dit echt gebeurde voorval, mohammedanen vertalen hun geloofswetten zodanig dat ze er zelf altijd baat bij hebben.

6 likes

De Watchville app heeft een handige klokfunctie die de laatste vijf seconden “afpingt” met een “pong” op de twaalf.
Horloges met hacking zet je zo heel gemakkelijk op de seconde gelijk.

2 likes

Tja, smaken verschillen, net als bij horloges, blijven we toch bij dit topic.

Wel, Louis, als je wilt, kan ik je dat bezorgen,ik heb nog wel een paar pakjes kretek hier liggen.

1 like

Ik gebruik WatchCheck :wink:
Handig in gebruik en redelijk veel aanpassingen mogelijk, om de hele collectie te checken. Zelfs een dagelijkse reminder kun je instellen :sunglasses:

1 like

Ik ga ze testen! Bedankt mannen.

1 like

bintang dua?

banyak bir bintang

Ik gebruik zelf hier Toolwatch voor. Daarnaast heb ik een betaalde app, genaamd Hairspring en die luistert naar het aantal tikken waarna je ziet hoeveel accuraat hij is per dag.

1 like