Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Heb je de datum weergave al eens bekeken? Dat is voor mij een grotere afknapper dan het formaat :innocent:

Snap je punt zeker en niet iedereen kan het waarderen :slight_smile: maar deze jongen wel :slight_smile:
Heb deze nu ook op m’n Presage cocktail incl. powerreserve.P

3 likes

:sweat_smile::sweat_smile: eens!
Grappig genoeg zocht ik eigenlijk naar een “domme” beslisboom die alles zou trechteren naar 1 horloge toen ik deze tegenkwam.

Brengt me wel op een idee;
@Jurk, is t erg kostbaar om een beslisboom te laten maken om mijn vrouw te overtuigen richting een mooie Omega voor mij ipv onbelangrijke zaken als een wasmachine, nieuwe CV of brood voor onze dochter? :wink:

3 likes

:joy:
Alles kan :sunglasses:

1 like

In ruil voor deze natuurlijk: :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ambtenarenhorloge

1 like

Bij bracelets moet je ook nooit de standaard fat bars gebruiken!
En zeker niet bij solid end links, dat is een ramp.
Je kunt ook fat bars met kraagjes kopen.
Dat is wel een must bij staal.
Krijg je er bij Miltat of Stapcode solid steel gewoon bij.
En een extra reserve paar als je dat vraagt.

Voor het monteren even een spuitje silicone spray erin en
je hebt er nooit meer problemen mee :+1:

1 like

Ik vroeg me (als Belg) af hoe horloges +5K af te rekenen bij een dealer. Had eens naar mijn (Belgische) bank gebeld om limiet te verhogen maar daar zeiden ze me dat in België kaartbetalingen niet boven de 5K mogen/kunnen. Betalingen boven 3K mogen dan weer niet cash (biljetten). Creditcard dan maar? Wordt dat bij alle dealers aanvaard? (AD, grijs?) Andere mogelijkheid is met bank overschrijving, als ik dat ter plekke wil doen, zou ik met laptop/desktop moeten inloggen. Wordt dat gedaan? Al weet ik niet of zulke bedragen ook instant overgeschreven worden (zou ik nog moeten checken), maar alvast niet naar het buitenland denk ik. Maar in het buitenland is het net zo handig (om niet terug te moeten komen). CC dan maar?

Ik ben van Holland maar ik weet wel een en ander van bankieren - hoewel al die regels en limieten een reden hebben is het voor dit soort situaties wel onhandig. Wellicht toch in twee keer doen, of kijken of je de limiet op de bankieren app op je telefoon kunt verhogen?

Geen bank app in België?

Gewoon bankoverschrijving via app. Paslimiet verhogen kan ook gewoon via app. Zal in BE toch niet anders zijn?

Heb even gegoogled (had ik eerder moeten doen) en de bedragen liggen per bank gewoon erg uit elkaar. Van 2500 eur tot 25000 eur limiet via app. Een van mijn banken heeft die 25K limiet dus denk dat ik er uit ben :sunglasses:
Thanks!

2 likes

Kon ook niet want weeklimiet was ook 5K. Gelukkig zie ik nu dat andere banken hogere limieten gebruiken dus ben er uit.

1 like

Handige tip! Gelukkig zijn het geen solide eindstukken, en krijg ik ze er nu wel ‘met wat moeite’ uit. Met een kraagje is nog handiger, dus die zal ik me maar eens aanschaffen :slightly_smiling_face:
Gelukkig (of helaas) draag ik mijn skx niet meer vaak, want die is twee keer van een hoogte gevallen, en nu werkt de datumschijf niet meer en loopt hij veel te snel… Zou hem eens moeten laten herstellen :roll_eyes:

1 like

U weet dat dit een airco compressor is?
Ik gok dat @Jurk geen airco heeft, dus daar kan hij iet veel mee.
Hij wil graag een eaton compressor ook wel supercharger genoemd, zo ziet die eruit:
image
image

Gelukkig staat hij al in het juiste topic :grinning:

3 likes

Hahaha… ik snapte wat @Pim bedoelde :sunglasses:
Maar idd. De onderste wil ik. De Eaton M45 compressor. Alleen ben ik er nog niet uit over of het beter is alle onderdelen zelf los te kopen of voor de BOFI racing kit te gaan. Maar moet nog ff sparen, dus heb nog tijd. Sowieso eerst de motor reviseren of kopen, want ga geen supercharger op een oude motor knallen waar straks dubbel vermogen uit komt.

2 likes

:joy::joy: Je hebt helemaal gelijk! :sweat_smile:

Dat doet me dan weer goed! :blush::sweat_smile:

Maar betrapt hoor, vind auto’s heerlijk maar ga letterlijk voor een lampje wisselen nog naar de garage.

Ps Is dat nog nodig trouwens, ik kan me de laatste keer niet herinneren bedenk ik me nu?

Nu ik toch al in de juiste categorie zit @Haaren:wink:

1 like

Kan iemand uitleggen waarom je niet je paslimiet zou kunnen verhogen in Belgie? In Nederland moet je idd of een paar uur van tevoren in de app of browser het aanpassen. Of even bellen. Lijkt met dat er toch nauwelijk risico’s van witwassen aan zitten?

Wie zegt dat het niet kan? Alleen niet overal evenveel.

Google maximum Bancontact per betaling en je zal het zien.

Ah oke. Zie het nu zelf ook. Bij 50 duizend accepteert I het bij mij idd ook niet (NED dat dan weer wel). Blijkbaar moet je hier langs het kantoor bij hogere bedragen. Maar die 2.500 limiet bij sommige Belgische banken klinkt wel extreem mocht dat het absolute limiet daar misschien zijn om zonder langs te hoeven op het kantoor uit te kunnen geven.

Zijsnij tangetje …