Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Ok, honest question. Telt een automaat ook als een complicatie?

1 like

Nee, alleen als het naast de tijd nog iets meer weergeeft.

1 like

Blijkbaar zijn er verschillende meningen, maar ik reken het als complicatie. Er zijn ook verschillende soorten automatische systemen. Denk aan een micro rotor, bumper, etc.
Zo zijn er ook andere complicaties die niet iets zichtbaars of hoorbaars weergeven zoals bijvoorbeeld een tourbillion.

Hier een leuke link voor je, niet meer up to date want het horloge met de meeste complicaties heeft er tegenwoordig maar liefst 57!

1 like

Vergeet deze niet:

1 like

Inderdaad, soms moet je dingen met beide handen aanpakken


:roll_eyes:

1 like

Omdat het klootjesvolk zijn en een aantal na willen doen.

4 likes

haha, dus @Zulu


1 like

Het is niet zo dat ik continu met mn handen op mn rug loop :joy: , ik draai hem alleen even weg als ik een vermoedelijke aanslagpleger mij tegemoet zie zwieren.

1 like

Bedankt!

Is mierikswortel ook een instrument?

1 like

Een complicatie betekent toch dat het extra gecompliceerd is, dan is het ook niet meer dan logisch dat er een soort basis is als time-only, dat dus geen complicaties heeft. Anders zou een horloge zonder complicaties een armband zijn :sweat_smile:.

1 like

hoe trek je de mierikswortel uit 61?

De mierikswortel van 61 is 7,810250

:roll_eyes::smile:

he, toevallig ook de

Bereidingswijze

  1. Week de mierikswortel 5 minuten in 2 el heet water.
  2. Meng alle ingrediënten tot een egale massa.
  3. Breng op smaak met peper en zout.
1 like

Wat ik mij al een poos afvraag:
Wat is nu eigenlijk een crosspost?

Hetzelfde bericht dat je in meerdere topics plaatst. Bijvoorbeeld bij ‘wat dragen we vandaag’ en bij ‘Seiko only’.

Een crosspost is een techniek die oorspronkelijk op Usenet gebruikt wordt om een bericht in Ă©Ă©n keer in meerdere nieuwsgroepen te plaatsen door alle groepsnamen door komma’s gescheiden op te nemen in de Newsgroups:-header. (wikipedia)

1 like

Dank je wel!
Ik dacht dat dit het was of dat je een foto oid tussen conversatie zet. Nu weet ik het zeker :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 like

Maar waarom dat er dan in 99% van de gevallen het woord “schaamteloos” bij moet staan, is mij nog steeds een raadsel


5 likes

Beetje kriebels krijg ik daar van ja :see_no_evil: