Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Nou met de hedendaagse led techniek kan dit best lastig zijn, dit alleen omdat je het vroeg hè :stuck_out_tongue_winking_eye:

Is het zinvol om een horloge met batterij uit te zetten als je hem een aantal dagen niet gaat dragen?
Vraag zal waarschijnlijk al eerder gesteld zijn .

vriendelijke groet ,

Jaap Balder

Als je die paar euro voor een batterij wilt besparen die je een keer in de paar jaar moet vervangen wel. Dan doet die het misschien een paar maanden langer

Lijkt me ook niet goed voor de pakking / de waterdichtheid als je iedere week je horloge openmaakt. Als je batterij leeg is, is het wel een goed idee om deze te vervangen of verwijderen, om te voorkomen dat deze gaat lekken.

Hallo!

Heeft iemand tips en tricks voor het maken van mooie horloge foto’s, compositie, licht, nabewerking etc,

Dit uiteraard voor mijn nieuwe instagram carrière :partying_face:

Mag ook pb!

Misschien even kijken in de fotowedstrijden topics. Zijn er inmiddels 48. Zitten wel wat aardige plaatjes in (naast veel amateurwerk) maar kan je in ieder geval inspiratie opdoen.

Je kan hier ook de winnaars bekijken

1 like

Als je de kroon uittrekt stopt het horloge ook(en het stroomverbruik)

Dat is zeker een goede tip waar ik niet eens over na heb gedacht haha, bedankt!

1 like

Wat kun je al als fotograaf? Snap je de werking van een camera? Of ga je je telefoon gebruiken?
Hoeveel kennis heb je al van instellingen, eventueel kunstlicht, de manier van fotograferen, nabewerken?
Ik denk dat je gewoon aan de slag moet gaan en zelf uitvissen hoe je moet schieten.

Ik ben bekend met de camera, ik ga voornamelijk telefoon gebruiken maar ook daar kan ik iso, sluitertijd etc instellen (tot zekere hoogte)

Het zit 'm denk ik voornamelijk in compositie en nabewerking

Ok
Ja dan raad ik je net als hiervoor al is gezegd aan om veel naar andere foto’s te kijken en zelf te proberen.

1 like

Dat ga ik zeker doen, dankjewel John :smiley:

1 like

Mijn werk horloge (Festina 16059) heeft een lichte waas achter het glas. Wat is er aan te doen behalve glas vervangen?

1 like

Open maken schoon maken?

1 like

Als het condens is, open maken. Caliber eruithalen en laten drogen.

1 like

Het is geen condens.

Eerst maar eens proberen schoon te maken. Olie wil ook nog wel eens wat opdampen en dan krijg je ook wat aanslag op het glas. Als dat niet werkt, kun je altijd nog vervangen.

1 like

Klopt, al enkele keren gedaan. Openmaken, uurwerk verwijderen, glas schoonmaken en klaar.

Bedankt voor de tips. :+1:

Jaja, in de categorie domme vragen. Jullie hebben het hier altijd over de list prijs. Nu wil ik een tweetal horloges uit m’n collectie aanbieden, maar die list price he. Daar kan ik dus niks over vinden. Is daar een standaard website voor? Een zoektocht binnen het forum en Google leverde mij geen antwoord op.