DHL Express, persoonlijk ervaring mee naar de Filipijnen. Snel, goede tracking maar ook prijzig met €50.-. Is het er wel in drie dagen.
Is een saffierglas de moeite om op een sub €100 horloge te steken? Ik geniet echt van de dial op mijn klein 5je maar een paar krassen trekken steeds de aandacht. Is het echt zo goed als onkrasbaar?
Ook saffier is niet ‘onkrasbaar’. Het is uiteraard wel een stuk moeilijker om het te beschadigen, maar één keer langs een granolwand kan voldoende zijn. Of je dat de investering waard vindt is geheel aan jou. Een snel rondje Google leverde onder andere dit op:
Prijs valt me eigenlijk best mee.
Vergeet niet mee te nemen in je overweging, saffier spiegelt anders dan glas.
Is het lastiger om af te lezen?
Ja, dat zeggen ze.
Maar ik maak zonder veel moeite een diepe voor
in saffier met een ordinair zakmes.
Of je hakt er zo een stuk af.
No joke.
Het reflecteert (spiegelt) meer. Sommige (dure) merken passen daarom anti-reflectie coatings toe (die soms weer gevoeliger waren voor krassen).
Laat je iedergeval voorlichten over de ontspiegeling.
Ik had zonder ontspiegeling. Geen porum.
Precies dat.
Ik had geen weet van ontspiegeling, weer wat geleerd. Bedankt voor de informatie!
Echt waar? Zelfs mijn 25 jaar oude Sapphlex van Seiko (Hardlex met een top van saffier) heeft nog geen microkrasje, na echt veel “misbruik”. En ja, ik haal regelmatig mijn knokkels open aan de muur en nu en dan krijgt het horloge ook een veeg.
Dat het relatief bros is geloof ik wel maar mijn Victorinox krijgt geen poot aan de grond.
Met een ouwe rafelige Opinel haha…dat gaat echt lukken.
Maar ik weet niet precies of ik het saffier beschadigt heb
of alleen de coating.
Maar je kan met geweld dus makkelijk een kras maken op
saffier.
Dat is mijn ervaring.
En het kan breken… helaas een keer gehad. Het horloge sloeg hard en ongelukkig precies met het glas tegen een stuk staal. Aan de binnenzijde van het glas splinterde een stuk af in hele kleine stukjes.
Jongens, jongens, kom nou ik heb al 8 jaar een Maurice Lacroix met saffier glas, en ik kan je vertellen die heeft al wat meegemaakt. Zelfs eens vergeten af te doen met flexen. De kast van het horloge is behoorlijk bekrast en spatje van het flexen, maar dat glas heeft nog niet het kleinste krasje. Na 8 jaar misbruik nog helemaal gaaf en absoluut krasvrij! 
Wat is flexen?
Komt van flexing wat het buigen van een gewricht betekent. Dit kan je doen om je spieren aan te spannen en dit is wat bodybuilders doen tijdens een wedstrijd om te laten zien wat ze ‘hebben’.
De laatste jaren is dit steeds vrijer gebruikt en tegenwoordig betekent het gewoon opscheppen met dingen die je hebt zoals een duur horloge.
Even een wellicht wat minder intelligente vraag m.b.t. mogelijke aanschaf van een horloge uit Zwitserland.
Dit schrijft de fabrikant:
The price of our watches includes all costs related to their purchase, including import taxes, customs duties, customs clearance fees, handling charges, sales tax, VAT and shipping costs with Federal Express.
Dit zou betekenen dat er voor de koper buiten Zwitserland geen extra kosten zoals Btw, iimportheffingen ed. zouden zijn. Zal vast aan mij liggen maar ik heb dit niet eerder gezien.
Iemand wel deze ervaring gehad of kennis hiervan?
Het gaat trouwens om Ollech & Wajs.
Mijn hopelijk niet al te ‘slechte’ vraag luidt als volgt
:
“Mijn automatic van Pontiac loopt wanneer ik goed luister en deze dicht tegen mijn oor houd, alsof hij wél regelmatig blijft doortikken, maar ná iedere 40 seconden van elke minuut, klinkt deze automatic wél flink wat lúider gedurende de resterende 20 seconden van iedere minuut; hoe komt dat zo ?!”
N.B. : ik hoop, dat dit te verklaren is, ‘sowieso’.