Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Oh dat begreep ik niet …:thinking:

Ah… Dat deed ik vroeger ook met mijn eerste horloge. Daar had ik tussen mijn voortanden een hoekje weg mee geschraapt. Kan je 30 jaar later niet meer zien gelukkig. :sweat_smile:

2 likes

Ik zou desnoods een telefoon reparatiekit bestellen daarvoor. Daar zit een plastic liftertje bij die je prima hiervoor kunt gebruiken zonder je kast te krassen.

Ja, die snap ik - dank

:joy::+1:

Daar komt de vijand, hoe laat ik door sergeant?!..

Opende je ook Dommelsch-flesjes met je tanden?

4 likes

Ik was toen 10, dat luste ik nog niet. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Welke pakketdienst gebruiken (adviseren) jullie voor verzending van een verkocht horloge naar het buitenland?

Ik wil verzekerd en met t&t verzenden.

Ik heb nu een bod op een horloge van iemand uit de Filippijnen… Vandaar de vraag :sweat_smile:

DHL Express, persoonlijk ervaring mee naar de Filipijnen. Snel, goede tracking maar ook prijzig met €50.-. Is het er wel in drie dagen.

1 like

Bedankt voor je antwoord @Zarkus, hier kan ik iets mee!! :ok_hand:

1 like

Is een saffierglas de moeite om op een sub €100 horloge te steken? Ik geniet echt van de dial op mijn klein 5je maar een paar krassen trekken steeds de aandacht. Is het echt zo goed als onkrasbaar?

1 like

Ook saffier is niet ‘onkrasbaar’. Het is uiteraard wel een stuk moeilijker om het te beschadigen, maar één keer langs een granolwand kan voldoende zijn. Of je dat de investering waard vindt is geheel aan jou. Een snel rondje Google leverde onder andere dit op:

Prijs valt me eigenlijk best mee.

Vergeet niet mee te nemen in je overweging, saffier spiegelt anders dan glas.

Is het lastiger om af te lezen?

Ja, dat zeggen ze.
Maar ik maak zonder veel moeite een diepe voor
in saffier met een ordinair zakmes.
Of je hakt er zo een stuk af.
No joke.

Het reflecteert (spiegelt) meer. Sommige (dure) merken passen daarom anti-reflectie coatings toe (die soms weer gevoeliger waren voor krassen).

1 like

Laat je iedergeval voorlichten over de ontspiegeling.

Ik had zonder ontspiegeling. Geen porum.

Precies dat.

1 like

Ik had geen weet van ontspiegeling, weer wat geleerd. Bedankt voor de informatie!

1 like

Echt waar? Zelfs mijn 25 jaar oude Sapphlex van Seiko (Hardlex met een top van saffier) heeft nog geen microkrasje, na echt veel “misbruik”. En ja, ik haal regelmatig mijn knokkels open aan de muur en nu en dan krijgt het horloge ook een veeg.

Dat het relatief bros is geloof ik wel maar mijn Victorinox krijgt geen poot aan de grond.

1 like