Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Met een ouwe rafelige Opinel haha…dat gaat echt lukken.
Maar ik weet niet precies of ik het saffier beschadigt heb
of alleen de coating.
Maar je kan met geweld dus makkelijk een kras maken op
saffier.
Dat is mijn ervaring.

1 like

En het kan breken… helaas een keer gehad. Het horloge sloeg hard en ongelukkig precies met het glas tegen een stuk staal. Aan de binnenzijde van het glas splinterde een stuk af in hele kleine stukjes.

Jongens, jongens, kom nou ik heb al 8 jaar een Maurice Lacroix met saffier glas, en ik kan je vertellen die heeft al wat meegemaakt. Zelfs eens vergeten af te doen met flexen. De kast van het horloge is behoorlijk bekrast en spatje van het flexen, maar dat glas heeft nog niet het kleinste krasje. Na 8 jaar misbruik nog helemaal gaaf en absoluut krasvrij! :+1:

Wat is flexen?

Komt van flexing wat het buigen van een gewricht betekent. Dit kan je doen om je spieren aan te spannen en dit is wat bodybuilders doen tijdens een wedstrijd om te laten zien wat ze ‘hebben’.

De laatste jaren is dit steeds vrijer gebruikt en tegenwoordig betekent het gewoon opscheppen met dingen die je hebt zoals een duur horloge.

2 likes

Even een wellicht wat minder intelligente vraag m.b.t. mogelijke aanschaf van een horloge uit Zwitserland.
Dit schrijft de fabrikant:

The price of our watches includes all costs related to their purchase, including import taxes, customs duties, customs clearance fees, handling charges, sales tax, VAT and shipping costs with Federal Express.

Dit zou betekenen dat er voor de koper buiten Zwitserland geen extra kosten zoals Btw, iimportheffingen ed. zouden zijn. Zal vast aan mij liggen maar ik heb dit niet eerder gezien.
Iemand wel deze ervaring gehad of kennis hiervan?
Het gaat trouwens om Ollech & Wajs.

Mijn hopelijk niet al te ‘slechte’ vraag luidt als volgt :slight_smile: :

“Mijn automatic van Pontiac loopt wanneer ik goed luister en deze dicht tegen mijn oor houd, alsof hij wél regelmatig blijft doortikken, maar ná iedere 40 seconden van elke minuut, klinkt deze automatic wél flink wat lúider gedurende de resterende 20 seconden van iedere minuut; hoe komt dat zo ?!”

N.B. : ik hoop, dat dit te verklaren is, ‘sowieso’.

1 like

Weird flex but ok

Euh nee. Ik denk dat @BMWtje1 het flexen van metaal bedoelt.
achtergrondinformatie

3 likes

Klopt, en dat had ik kunnen weten als ik zijn reactie had gelezen. Oeps :upside_down_face:

O ja, boven de rivieren noemen ze dat natuurlijk slijptollen hè :sunglasses::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::innocent:

1 like

Iemand? :roll_eyes:

Wat ze hier precies bedoelen kan je het best die fabrikant vragen. Stuur ze gewoon een e-mail met je vraag.

1 like

Dit komt me bekend voor en ik heb hiervoor wel eens een plausibele verklaring gevonden: 1 of meerdere tandwielen zijn niet helemaal plat of rond waardoor er bij de omloop verschillende spanningen komen te staan en dit heeft dan weer invloed op het “ringen” van het uurwerk in de kast.

2 likes

Hallo makkers,

Ik heb dus een Oris Propilot date met een nylon band. Ik dacht dat ik er eerst wel mee kon zwemmen maar toen ik het horloge kreeg was er ook een lederen binnen kant.

Is het nu nog verstandig om er mee te gaan douchen of zwemmen?

1 like

Is het nu nog verstandig om er mee te gaan douchen of zwemmen?
Nee!

1 like

Douchen met een horloge is imho sowieso niet handig of nuttig.

2 likes

Hoe laat is het?

1 like

Tijd om een nieuw klokje te kopen natuurlijk… :grimacing:

2 likes